بررسی رابطه بازی های رایانه ای خشن بر پرخاشگری دانش آموزان مقطع راهنمایی
بررسی رابطه بازی های رایانه ای خشن بر پرخاشگری دانش آموزان مقطع راهنمایی |
![]() |
دسته بندی | روانشناسی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 258 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 81 |
بررسی رابطه بازی های رایانه ای خشن بر پرخاشگری دانش آموزان مقطع راهنمایی
چکیده 1
فصل اول ( گستره مسئله مورد بررسی ) 2
مقدمه 3
بیان مسئله 5
اهمیت و ضرورت تحقیق 6
هدف پژوهش 8
فرضیه پژوهش 9
متغیرهای پژوهش 10
تعاریف نظری وعملیاتی واژه ها ومفاهیم .10
فصل دوم ( پیشینه و ادبیات پژوهش ) 20
مرور پیشینه 21
نظریه پالایش 39
وضع تحصیلی دانش آموز پرخاشگر 41
خصوصیات شخصیتی دانش آموزان پرخاشگر 44
راههای اصلاح و مهار پرخاشگری 47
فصل سوم ( روش تحقیق 49
جامعه مورد مطالعه پژوهش 50
نمونه و روش نمونه گیری 50
ابزار پژوهش 51
روش آماری مربوط به فرضیه 52
روش تحقیق 52
فصل چهارم ( یافته ها وتجزیه وتحلیل آنها ) 53
جدول 54
انجام محاسبات 57
جدول میانگین و انحراف استاندارد 59
فصل پنجم ( بحث ونتیجه گیری ) 60
بحث و نتیجه گیری 61
محدودیتها ونارسائیهای پژوهش 62
پیشنهادات 63
منابع وماخذ 65
ضمائم پیوست 68
چکیده
هدف از پژوهش حاضر بررسی میزان پرخاشگری نوجوانانی است که از بازیهای
الکترونیکی و رایانه ای خشن استفاده می کنند . جامعه پژوهشی حاضر را دانش
آموزان پسر دوره راهنمایی شهرستان خرمدره تشکیل می دادند .
در این
پژوهش با استفاده از نمونه گیری تصادفی ساده تعداد 50 نفر از دانش آموزان
پسر مقطع راهنمایی شهرستان خرمدره از دو مدرسه به عنوان نمونه انتخاب شدند و
سپس تست پرخاشگری آیزنیک در اختیار آنها قرار داده شد و از آنها خواسته
شد که به این سوالات با بلی و خیر پاسخ دهند .
برای آزمودن فرضیه پژوهش ازروش t مستقل درسطح معنی داری a = 0/05 استفاده گردید .
نتایج بدست آورده نشان دادند که بین میانگینهای مورد مقایسه تفاوت معنی
داری وجود دارد در نتیجه بین استفاده از بازیهای الکترونیکی خشن و پرخاشگری
نوجوانان پسر دوره راهنمایی شهرستان خرمدره رابطه معنا داری وجود دارد .
بنابراین فرضیه پژوهش تایید می گردد و فرض صفر رد می شود .