فایل ناب

سیستم همکاری در فروش فایل

فایل ناب

سیستم همکاری در فروش فایل

پاورپوینت بررسی معماری دوره بیزانس

پاورپوینت بررسی معماری دوره بیزانس

پاورپوینت بررسی معماری دوره بیزانس

دانلود پاورپوینت بررسی معماری دوره بیزانس

پاورپوینت بررسی معماری دوره بیزانس
دسته بندی معماری
فرمت فایل ppt
حجم فایل 10208 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 61

پاورپوینت بررسی معماری دوره بیزانس

این پاورپوینت در 61 اسلاید می باشد 

فهرست مطالب اسلاید ها :


بررسی معماری دوره بیزانس

پیشینه تاریخی

معماری

 کلیسای سان ویتاله

کلیسای سان آپولیناره، راونا

کلیسای ایاصوفیه و ...

مقدمه:

همان طور که می دانیم دیوکلسین، قلمرو وسیع امپراتوری روم را به دو بخش شرقی و غربی بین خود و فرماندهان همطرازش تفسیم نمود، و عملاً اضمحلال امپراتوری قدرتمند روم را نادانسته پی ریزی نمود. پس از آن کنستانتین شهر باستانی بیزانس را دوباره ساخت و کنستانتسنوپل (قسطنطنیه) نام گرفت. این شهر به طور شگفت انگیزی در سرنوشت شهر (روم) مرکز امپراتوری موثر واقع شد و با تضعیف قدرت امپراتوری روم، کشور روم به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شد، و بدین طریق امپراتوری روم شرقی (بیزانس) شکل گرفت. فرمانروایی بیزانس به دست امپراتور آرکادیوس افتاد که شهر بیزانس (استانبول امروزی) را با همان نام قدیمی اش پایتخت خود قرار داد.

دانلود پاورپوینت بررسی معماری دوره بیزانس

پاورپوینت تأثیر مدیریت دانش و توانمندسازی کارکنان در سازمان (مطالعه موردی؛ منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس خدا آفرین)

پاورپوینت تأثیر مدیریت دانش و توانمندسازی کارکنان در سازمان (مطالعه موردی؛ منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس خدا آفرین)

این پاورپوینت در 26 اسلاید با ظرافت و گرافیک و متن قوی با رعایت اصول اجرای سمینارهای دانشگاهی جهت ارائه در مقاطع ارشد و کارشناسی مدیریت آماده گردیده است

دانلود پاورپوینت تأثیر مدیریت دانش و توانمندسازی کارکنان در سازمان (مطالعه موردی؛ منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس خدا آفرین)

پاورپوینت تأثیر مدیریت دانش و توانمندسازی کارکنان در سازمان (مطالعه موردی؛ منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس خدا آفرین)
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1273 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26

پاورپوینت تأثیر مدیریت دانش و توانمندسازی کارکنان در سازمان (مطالعه موردی؛ منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس خدا آفرین)

 

بیان مسأله

همانطور که بخش خدمات به سمت دوره خدمات الکترونیک حرکت می‌کند، سازمانهای خدماتی با بهره‌گیری از ابتکارات توانمندسازی و مدیریت دانش به سازمانهای مبتنی بر دانش تبدیل می‌شوند و موفقیت سازمانهای خدماتی تا حد زیادی بستگی به آنها دارد. در این تحقیق تلاش می‌شود عوامل کلیدی در اجرای مدیریت دانش و توانمندسازی در سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس خداآفرین شناسایی گردیده...

منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی ارس  خداآفرین در استان آذربایجان شرقی و شمال غرب ایران واقع شده ‌است. این منطقه که در مجاورت سه کشور جمهوری خودمختار نخجوان، ارمنستان و جمهوری آذربایجان قرار گرفته، دارای وسعت ۵۱000 هکتار است. منطقهٔ آزاد ارس در ۱۳۷ کیلومتری شهر تبریز ـ که یکی از قطب‌های عمدهٔ دانشگاهی و صنعتی ایران است ـ قرار داشته و با شهر تهران نیز ۷۶۱ کیلومتر فاصله دارد. با توجه به مطالب ذکر شده  در مورد عنوان پژوهش این سؤال به وجود می‌آید که بکارگیری مدیریت دانش و توانمندسازی کارکنان در منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس خداآفرین چه تأثیری بر عملکرد کارکنان خواهد داشت؟

اهمیت و ضرورت تحقیق

اگر چه بسیای از سازمانها پرسنل را در بسیاری از مهارتهای مدیریتی یا کار تیمی آموزش می‌دهند، ولی هنوز در نوآوری مستمر دچار مشکل هستند. سازمانها ممکن است در بهره‌برداری کردن از دانش موجود در کوتاه‌مدت مؤثر باشند، اما ایجاد دانش و یادگیری بلندمدت کمتر اتفاق می‌افتد. مهارتهای ایجاد دانش بسیار مهم هستند، بخصوص اینکه برای ایجاد فرآیندها و محصولات جدید یا ارتقای دانش موجود مورد نیاز هستند. علت وجودی یک سازمان ایجاد دانش به طور مستمر است. بر خلاف همه صحبتها دربارة مدیریت دانش فهم کمی در مورد اینکه سازمانها واقعاً چگونه دانش را ایجاد و مدیریت می‌کنند، وجود دارد

اهداف تحقیق

سنجش میزان تأثیر توانمندسازی بر بهبود عملکرد کارکنان.

سنجش میزان تأثیر مدیریت دانش بر بهبود عملکرد کارکنان.

سنجش میزان تأثیر تفویض اختیار بر بهبود عملکرد کارکنان.

سنجش میزان تأثیر تشویق و اعطاء پاداش بر بهبود عملکرد کارکنان.

سنجش میزان تأثیر اجرای نظام پیشنهادات بر بهبود عملکرد کارکنان.

دانلود پاورپوینت تأثیر مدیریت دانش و توانمندسازی کارکنان در سازمان (مطالعه موردی؛ منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس خدا آفرین)

ترجمه مقاله سبک و شیوه‌های فرزندپروری در کودکان معلول و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی و مشکلات رفتاری

ترجمه مقاله سبک و شیوه‌های فرزندپروری در کودکان معلول و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی و مشکلات رفتاری

ترجمه مقاله سبک و شیوه‌های فرزندپروری در کودکان معلول و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی و مشکلات رفتاری

دانلود ترجمه مقاله سبک و شیوه‌های فرزندپروری در کودکان معلول و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی و مشکلات رفتاری

ترجمه مقاله سبک و شیوه‌های فرزندپروری در کودکان معلول و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی و مشکلات رفتاری
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 215 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 11

مقاله سبک و شیوه‌های فرزندپروری در کودکان معلول و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی و مشکلات رفتاری 

سبک و شیوه‌های  فرزندپروری در کودکان معلول و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی و مشکلات رفتاری

 

سبک‌ها و فعالیت‌های فرزند پروری

بدون شک دوران کودکی ازجمله دورانی است که حساسیت زیادی نسبت به آن وجود دارد و زمانی که کودکان با هرگونه معلولیتی مواجه باشند این حساسیت بیشتر می‌شود. این حساسیت بالا در بسیاری از موارد مشکلاتی ایجاد می‌کند. به نظر می­رسد در بسیاری موارد والدین باید با فرزندان خود رفتار اجتماعی مطلوبی را داشته باشند البته این امر در پیشرفت تحصیلی تأثیرگذار خواهد بود. 

در طول سال‌های گذشته مطالعات زیادی انجام‌گرفته که سعی کرده‌اند سبک‌های فرزندپروری و دیگر عواملی که موجب تعامل والدین با کودکان می‌شود را روشن سازند، باوجوداین تعداد کمی از تحلیل‌گران وضعیت معلول و معلولیت را به‌عنوان عناصر تلفیقی به شمار می‌آوردند. این مقاله قصد دارد در مرحله اول به‌صورت کلی، جنبه‌های اصلی رابطه والدین و کودکان موردبررسی و در مرحله بعد شرایط معلولیت و معلول را مدنظر قرار دهد. ما با شرح این پدیده کارمان را آغاز می‌کنیم.

 

Parenting Style and Parenting Practices in Disabled Children and its Relationship with Academic Competence and Behaviour Problems

Abstract
This paper aims to carry out a review of the most important advances achieved in recent decades, and mainly in recent years, in
the study of parenting styles and parenting practices in relation to academic competence and behavior problems of children with
and without disabilities, in order to shed some light on major differences in patterns of family interaction that may explain the
worst levels of adaptation manifested by children with disabilities. For this, we have carried out an analysis of main works that
reflect this relationship in the general population, and then did the same including disability as a differentiating factor. In this
sense, the authoritative style and specific parenting practices such as setting limits, communication, autonomy or monitoring are
described as good predictors of adaptive behavior in children. However, we miss studies to confirm this relationship in children
with disabilities. In this population, the major papers refer, on one side, to expectations and, on other side, to stress in parenting
and its effect of the parents’ mental health. In conclusion, the need for studies to provide additional information about family
relationships and disability is discussed
AbstractThis paper aims to carry out a review of the most important advances achieved in recent decades, and mainly in recent years, inthe study of parenting styles and parenting practices in relation to academic competence and behavior problems of children withand without disabilities, in order to shed some light on major differences in patterns of family interaction that may explain theworst levels of adaptation manifested by children with disabilities. For this, we have carried out an analysis of main works thatreflect this relationship in the general population, and then did the same including disability as a differentiating factor. In thissense, the authoritative style and specific parenting practices such as setting limits, communication, autonomy or monitoring aredescribed as good predictors of adaptive behavior in children. However, we miss studies to confirm this relationship in childrenwith disabilities. In this population, the major papers refer, on one side, to expectations and, on other side, to stress in parentingand its effect of the parents’ mental health. In conclusion, the need for studies to provide additional information about familyrelationships and disability is discussed
Keywords: Parenting style, parenting practices, academic competence, behavior problems, disability;

دانلود ترجمه مقاله سبک و شیوه‌های فرزندپروری در کودکان معلول و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی و مشکلات رفتاری

ترجمه پنیر پروبیوتیک

ترجمه پنیر پروبیوتیک

3805 کلمه رشته های کشاورزی صنایع محیط زیست ترجمه انگلیسی به فارسی، دانشگاه، پژوهش مقاله انگلیسی به همراه مقاله فارسی در قالب آفیس قابل ویرایش به همراه ترجمه شکل و جدول هر 250 کلمه 1 صفحه میباشد منظور از 250 کلمه تعداد کلمات در متن انگلیسی هست و تعداد صفحات بر اساس آن نوشته شده است قیمت این ترجمه در بازار به ازا هر صفحه 3000 تا 5000 تومان

دانلود ترجمه پنیر پروبیوتیک

ترجمه پنیر پروبیوتیک
دسته بندی پژوهش ها
فرمت فایل docx
حجم فایل 663 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15

نمونه ترجمه

چکیده

اهمیت محصولات حاوی پروبیوتیک برای حفظ سلامت و رفاه در حال تبدیل شدن به انتخاب کلیدی برای مصرف کننده، با توجه به رشد سریع و گسترش بازار برای چنین محصولاتی، علاوه بر افزایش منافع تجاری در بهره برداری از ویژگی های پیشنهادی برای سلامت شده است. اکثر غذاهای پروبیوتیک که در حال حاضر در بازار وجود دارد، مانند شیر و ماست محصولات تازه هستند و به طور کلی در طی یک روز یا چند هفته بعد از تولید مصرف می­شود. در مقابل، پنیر سخت، مانند پنیر چدار تا دوسال می­تواند نگهداری شود. پنیر چدار ممکن است مزایای خاصی نسبت به محصولات نوع ماست در شرایط تحویل پروبیوتیک زنده، مانند کاهش اسیدیته پنیر در مقایسه با محیط های ماست و محتوای چربی بالا داشته باشد و بافت پنیر چدار ممکن است برای حفاظت میکروارگانیسم ها در حین عبور ارائه از طریق دستگاه گوارش (GIT) پیشنهاد شود. در واقع، مطالعات قبلی نشان دادند که بیفیدوباکتریوم به خوبی در هر دو پنیر چدار و گودا زنده می­ماند. مطالعات ما تعدادی از سویه های پروبیوتیک Lلاکتوباسیلوس  را درون پنیر چدار ترکیب و یک ارزیابی عملکرد در طول عمل آمدن  را بررسی می­کند (گاردینر و همکاران، 1998). این گونه­ها قبلا از GIT بالای انسانی در حین عمل جراحی جدا شده است. این مطالعات نشان داد که دو سویه Lb. paracasei در پنیر با قابلیت بالا زنده می ماند در حالی که سویه Lb. salivarius در طول مدت زمان عمل آمدن ، می­میرد. در نتیجه، پنیر چدار پروبیوتیک می­تواند درسطوح بالایی از محتویات سویه Lb. paracasei  با هزینه بسیار کم برای تولید کننده و با استفاده از روش یکسان، ساخته شود. نکته مهم اینکه، مطالعات ما نشان می­دهد که اختلاط این سویه ها بر روی کیفیت پنیر، از جمله عطر، طعم و بافت تاثیر منفی ندارد. علاوه بر این، نتایج اولیه نشان می دهد که پنیر بسیار مطلوب تر از ماست در مورد تحویل سلول زنده به دستگاه گوارش با وجود تفاوت سنی آشکار محصولات عمل می­کند.

ABSTRACT
The importance of probiotic-containing products for maintaining health and well-being is becoming a key factor a¤ecting
consumer choice, resulting in rapid growth and expansion of the market for such products, in addition to increased commercial
interest in exploiting their proposed health attributes. The majority of probiotic foods already in the market, such as fermented milk
and yogurt are fresh products and are generally consumed within days or weeks of manufacture. In contrast, hard cheeses, such as
Cheddar have long ripening times of up to two years. Cheddar cheese may o¤er certain advantages over yogurt-type products in terms
of delivery of viable probiotics, such as the reduced acidity of the cheese compared to yogurt environments and the high fat content
and texture of Cheddar cheese may o¤er protection to the microorganisms during passage through the gastrointestinal tract (GIT).
Indeed, previous studies have demonstrated that BiÞdobacteria survive well in both Cheddar and Gouda cheeses. Our studies have
involved the incorporation of a number of probiotic ¸actobacillus strains into Cheddar cheese and assessment of their performance
during ripening (Gardiner et al., 1998). These strains had previously been isolated from human upper GIT during surgery. These
studies demonstrated that two ¸b. paracasei strains grow and sustain high viability in cheese while ¸b. salivarius strains die during the
ripening period. Consequently, probiotic Cheddar cheeses can be manufactured containing high levels of ¸b. paracasei strains
(108 cfu g~1 cheese) at a relatively low cost to the producer and using identical make procedures. Importantly, our studies show that
incorporation of these strains does not impact negatively on cheese quality, including aroma, ßavour and texture. In addition,
preliminary results suggest that cheese also compares very favourably with yogurt regarding delivery of viable cells to the GIT despite
the apparent age di¤erence of the products. ( 1998 Elsevier Science Ltd. All rights reserved

دانلود ترجمه پنیر پروبیوتیک

ترجمه FsQCA

ترجمه FsQCA

3087 کلمه صنایع مهندسی ترجمه انگلیسی به فارسی، دانشگاه، پژوهش مقاله انگلیسی به همراه مقاله فارسی در قالب آفیس قابل ویرایش به همراه ترجمه شکل و جدول هر 250 کلمه 1 صفحه میباشد منظور از 250 کلمه تعداد کلمات در متن انگلیسی هست و تعداد صفحات بر اساس آن نوشته شده است قیمت این ترجمه در بازار به ازا هر صفحه 3000 تا 5000 تومان میبشد ترجمه انگلیس

دانلود ترجمه FsQCA

دانلود ترجمه FsQCA
دسته بندی پژوهش ها
فرمت فایل docx
حجم فایل 43 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 12

نمونه ترجمه

این مطالعه از آنالیز تطبیقی[1] کیغی با مجموع فازی (fsQCA) با استفاده از fs/QCA 2.5 (راجین و داوی ، 2014) استفاده می­کند. fsQCA با یکپارچه سازی مجموعه فازی و منطق نامعلوم (زاده 1965) با QCA  (راجین، 2000) توسعه داده شد. QCA روش تحلیلی مبتنی بر جبر بولی و پیاده­سازی اصول مقایسه برای مطالعه پدیده های اجتماعی (راجین ، 2000) است و قادر به پاسخگویی  سؤال­هایی در مفاهیم مجموعه ای نظری است و برای تجزیه و تحلیل پیچیدگی علُی می­باشد (لجوی، 2013). FsQCA از تئوری جمع (فازی) و جبر بولی برای تجزیه و تحلیل چگونگی  ترکیب عوامل و چگونگی این مساله که حضور یا عدم حضور آنها منجر به یک نتیجه خاص می­شود، استفاده می­کند (راجین، 2008). مجموعه­های فازی و اصول منطق نامعلوم (فازی) در مهندسی و تئوری کنترل و همچنین در علوم اجتماعی اعمال می­شود (لیو و همکاران، 2015). این ابزار الگوهایی را میان متغیرهای مستقل و وابسته مشخص می­کند، که توضیح دهد که یک نتیجه و متمایز مهم­تر از تجزیه و تحلیل واریانس، همبستگی و مدل های رگرسیون چندگانه را شرح می­دهد و راه حل متعدد ارائه می دهد که می­تواند منجر به نتایج مشابه شود. متغیری که بر نتیجه اثر می­گذارد، تنها یک زیر مجموعه کوچک از مواردی است که  نمی­ تواند توسط آنالیز رگرسیون مشخص شود (لیو و همکاران، 2015؛ ویس، 2012). راه­حل­های ارائه شده توسط شرایط لازم و کافی نشان داده شده که یک تمایز بین متغیرهای اصلی و جنبی پیشنهاد می­دهد. متغیرهای اصلی با یک شرایط علّی قوی با نتیجه همراه هستند، در حالی که عناصر جنبی آنهایی ضعیفتر عمل می­کند (فیس، 2011). علاوه بر این، این شرایط ممکن است در یک راه حل وجود داشته باشد، وجود نداشته باشد و یا موضوع ما نباشد (یعنی '' مهم نیست") (فیس، 2011). در یک وضعیت ''مهم نیست"، شرایط ممکن است، وجود داشته باشد و یا غایب باشد.

 


[1] - Comparative

3.4. FsQCA
The study applies fuzzy-set Qualitative Comparative Analysis (fsQCA) using fs/QCA 2.5 (Ragin and Davey, 2014). fsQCA
was developed by integrating fuzzy set and fuzzy logic (Zadeh, 1965) with QCA (Ragin, 2000). QCA is an analytic technique
that is based on Boolean algebra and implements principles of comparison to study social phenomena (Ragin, 2000), and is
able to answer questions that are based on set-theoretic notions and for analyzing causal complexity (Legewie, 2013). FsQCA
uses (fuzzy) set theory and Boolean algebra to analyze how factors combine together, and how their presence or absence
leads to a certain outcome (Ragin, 2008). Fuzzy sets and fuzzy logic principles apply in engineering and control theory, as
well as in social sciences (Liu et al., 2015). This tool identifies patterns among independent and dependent variables, that
explain an outcome and more importantly differentiates from the analyses of variance, correlations and multiple regression
models, as it offers multiple solutions that can lead to the same result. A variable that affects the outcome in only a small
subset of cases cannot be identified by regression analysis (Liu et al., 2015; Vis, 2012). The offered solutions are presented
by necessary and sufficient conditions, which offer a differentiation between core and peripheral variables. Core variables are
those with a strong causal condition with the result, while peripheral elements are the ones with a weaker one (Fiss, 2011).
Further, these conditions may be present, absent or may not matter (i.e., ‘‘do not care”) in a solution (Fiss, 2011). In a ‘‘do not
care” situation, the conditions may either be present or absent.

دانلود ترجمه FsQCA