فایل ناب

سیستم همکاری در فروش فایل

فایل ناب

سیستم همکاری در فروش فایل

دانلود خلاقیت در کودکان

خلاقیت در کودکان

مقدمه تغییر و تحول در عرصه های مختلف اجتماعیاقتصادی سیاسی فرهنگی و در عصر حاضر امری اجتناب ناپذیر است و این تغییر و تحول به نوبة خود از پیشرفتهایی که بطور روزمره در علوم و تکنولوژی های مختلف در سطح جهان نشأت می گیرد از این گذشته نیز در عرصه زندگی او پدید می آید از آنجایی که در جهان پیچیده امروزی بدنبال تغییر و تحولات نیز در عرصه ها فرصتهاو

دانلود خلاقیت در کودکان

دانلود مقاله خلاقیت در کودکان
خرید مقاله خلاقیت در کودکان
خرید و دانلود مقاله خلاقیت در کودکان
دانلود و خرید مقاله خلاقیت در کودکان
دانلود رایگان مقاله خلاقیت در کودکان
دانلود رایگان تحقیق خلاقیت در کودکان
اهورا فایل
فروشگاه فایل اهورا
پروژه
پژوهش
مقاله
جزوه
تحقیق
دانلود پروژه
دانلود پژوهش
دانلود مقاله
دانلود جزوه
دانلود تحقیق
دسته بندی روان شناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 48 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 29

خلاقیت در کودکان

 

مقدمه:

تغییر و تحول در عرصه های مختلف اجتماعی,اقتصادی, سیاسی, فرهنگی و در عصر حاضر امری اجتناب ناپذیر است و این تغییر و تحول به نوبة خود از پیشرفتهایی که بطور روزمره در علوم و تکنولوژی های مختلف در سطح جهان نشأت می گیرد, از این گذشته نیز در عرصه زندگی او پدید می آید. از آنجایی که در جهان پیچیده امروزی بدنبال تغییر و تحولات نیز در عرصه ها, فرصتهاو تهدیدهای گسترده ای نیز ایجاد می شود, لذا سازمانها و شرکتها به روشها, راه حل ها و طرز نگرش های تازه برخورد صحیح و اصولی با این فرصتها و تهدیدها نیاز دارند, به طوری که بتوانند فرصتها را غنیمت شمرده و به مقابله با تهدید ها بپردازند. خلاقیت مقوله ای است که ارتباط نزدیکی با تغییر و تحول دارد .

به عبارت, می توان تغییر و تحول را ناشی از خلاقیت و ایده های خلاق پنداشت, به همین دلیل است که دستاوردهای علمی بشر در عرصه های مختلف اجتماعی, اقتصادی, سیاسی, فرهنگی و... جملگی اشاره به این نکته دارند. که با ایده های خلاق و به مفهوم عام آن یعنی خلاقیت می توان پیشرفتها و دستاوردهای تازه ای را برای زندگی بشر به ارمغان آورد.

 

موانع خلاقیت در محیط خانواده:

1.تأکید بیش از حد والدین بر هوش و حافظه کودک

بسیاری از والدین, ناآگاهانه کودک خود را فقط با هدف تقویت مهارت های حافظه ای و انباشتن ذهن وی از اطلاعات لغوی, تربیت و هدایت می کنند و برای حافظه و هوش کودک خود اهمیتی بیش از حد قائل می شوند. این گروه از والدین بدون در نظر گرفتن این اصل تربیتی مهم که تنها اطلاعات عمومی وداشتن حافظه قوی برای تکامل و رشد فکری و باروری استعدادهای کودک کافی نیست, با اصل قراردادن هوش و پرورش کودک از سایر توانمندی های ذهنی و روانی کودک خود که مهم ترین انها تفکر خلاق است, غافل می مانند.

 

2.ایجاد رقابت میان کودکان

معمولاً رقابت میان کودکان وقتی پدید می آید مه الف: نوعی ارزیابی و رتبه بندی توسط والدین وجود داشته باشد. ب: پاداشی یا جایزه ای در میان باشد. معمولاً کودکان چنان احساس می کنند که کار آنها توسط والدین مورد ارزشگذاری قرار خواد گرفت و یا به بهترین کار جایزه یا پاداش داده خواهد شد,بیش تر از آنکه به انجام بهتر آن کار بیندیشند, به کسب جایزه فکر می کنند. ضمن اینکه گاهی این رقابت ها به ستیزه جویی میان کودکان تبدیل می شود  و سبب  می گردد تا آنها نتوانند از توانایی ها واستعدادهای واقعی خود استفاده کنند.

 

3.تأکید افراطی بر جنسیت کودک

تأکید زیاد بر جنسیت کودک و تمایز قائل شدن زیاد میان دختر و پسر یکی از موانع مهم رشد خلاقیت کودکان در گروهی از خانواده هاست. دربرخی از فرهنگ ها بسیاری از دختران و پسرانی که از تفکرهایی خلاق برخوردار هستند, به سبب ملزم شدن به رعایت پاره ای مقررات و هنجارهای از پیش تعیین شده و همچنین به دلیل قرار گرفتن در نقشهای قالبی که فرهنگ و محیط برآنها تحمیل کرده, علایق و تمایلات خلاقانه خود را سرکوب می کنند ودر نتیجه به تدریج دچار تعازض شده و خلاقیت آنها از بین می رود.


4.قراردادن قوانین خشک و دست و پا گیردر منزل

بسیاری از والدین برای کودک خود قوانین و مقررات خشک و محدود کننده ای نظیر تعداد ساعت های درس خواندن در روز, رأس ساعت معین خوابیدن, استفاده از لوازم خاص و... قرار می دهند. پدیدآوردن چنین شرایطی در منزل و اصرار و پافشاری بر رعایت آنها از جانب کودکان,سبب می شود کودک تدریجاً به کلیشه ای و تکراری رفتار کردن عادت کند . باید توجه داشت که افکار و رفتارهای کلیشه ای و تکراری نقطه متضاد خلاقیت است........

دانلود خلاقیت در کودکان

دانلود پاورپوینت میکروکنترلرهای AVR

پاورپوینت میکروکنترلرهای AVR

پاورپوینت میکروکنترلرهای AVR در 63 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

دانلود پاورپوینت میکروکنترلرهای AVR

دانلود پاورپوینت میکروکنترلرهای AVR
پاورپوینت میکروکنترلرهای AVR
میکروکنترلرهای AVR
میکروکنترلرها
پاورپوینت میکروکنترلرها
AVR
پاورپوینت AVR
پروژه رشته کامپیوتر درمورد میکروکنترلرهای AVR
تحقیق درمورد میکروکنترلرها
پروژه دانشجویی
دانلود پاورپوینت
دانلود مقاله
دانلود پژوهش
دانلود تحقیق
دانلود پروژه
پاورپوینت	
مقاله 	
پژوهش 
تحقیق
پ
دسته بندی کامپیوتر
فرمت فایل pptx
حجم فایل 215 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 63

پاورپوینت میکروکنترلرهای AVR


مقدمه ای بر AVR

• AVR ها میکرو کنترلرهای 8 بیتی هستند . • بر اساس سازماندهی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌  RISCعمل می کنند. v عملیات را با سرعت ودر یک کلاک سیکل انجام می دهند.  • استفاده از زبانهای سطح بالا برای برنامه نویسی. v مانند : c , BASIC   •   کاهش حجم کد تولیدی ودر نتیحجه سرعت بالاتر.

انواع میکرو کنترلرهای AVR

TINYAVR

AT90S or AVR

MEGAAVR


انواع TINYAVR

• ATTINY10,ATTINY 11,ATTINY 12 •ATTINY15L •ATTINY26, ATTINY26L •ATTINY28, ATTINY28L


انواع AT90S or AVR

• AT90S1200 •AT90S2313 •AT90S2343, AT90S2323 •AT90S8515 • AT90S8535 • •


انواع MEGAAVR

• ATMEGA323 •ATMEGA32 •ATMEGA128 •ATMEGA163 •ATMEGA8 •ATMEGA8515 •ATMEGA8535 •…


خصوصیات ATMEGA32

از معماری  AVRRISC استفاده می کند. -کارایی بالا و توان مصرفی کم. -دارای131 دستورالعمل با کارایی بالا که اکثرا تنها در یک کلاک سیکل انجام میشود. -8*32 رجیستر کاربردی. -سرعتی تا 16MIPSAدر فرکانس 16MHZ


خصوصیات ATMEGA32

§حافظه‌ ، برنامه و داده غیر فرار -32Kبایت حافظه FLASH   قابل برنامه ریزی داخلی.

 پایداری حافظه   :FLASHقابلیت 1000 بار نوشتن و پاک کردن

-1024بایت حافظه EEPROM داخلی قابل برنامه ریزی.

پایداری حافظه EEPROM  : قابلیت 100000 بار نوشتن و پاک کردن

-2Kحافظه داخلی SRAM -قفل برنامه FLASH و حفاظت داده .EEPROM

 

 خصوصیات ATMEGA32

§خصوصیات جانبی -دوتایمر- کانتر 8 بیتی -یک تایمر- کانتر 16 بیتی -4 کانال PWM -8 کانال مبدل آنالوگ به دیجیتال 8 بیتی -1 مقایسه کننده انالوگ داخلی -WATCHDOG قابل برنامه ریزی -ارتباط سریال SPI برای برنامه ریزی داخل مدار. -قابلیت ارتباط سریال SPI به صورت MASTER  یا SLAVE -قابلیت ارتباط با پروتکل ارتباط دوسیمه(TWO-WIRE) - - §

دانلود پاورپوینت میکروکنترلرهای AVR

دانلود خود تنظیمی

خود تنظیمی

چکیده خودتنظیمی، پیامدهای ارزشمندی در فرآیند یادگیری، آموزش و حتی موفقیت زندگی دارد و یکی از مفاهیم مطرح در تعلیم و تربیت معاصر است چهارچوب اصلی نظریه یادگیری خودتنظیمی ‌بر این اساس استوار است که افراد چگونه از نظر باورهای فراشناختی، انگیزشی و رفتاری، یادگیری خود را سازمان‌دهی می‌کنند یادگیری خودتنظیمی ‌به معنای ظرفیت فرد برای تعدیل رفتار متناس

دانلود خود تنظیمی

خود تنظیمی چیست؟
دانلود مقاله خود تنظیمی
خرید مقاله خود تنظیمی
دانلود و خرید مقاله خود تنظیمی
خرید و دانلود مقاله خود تنظیمی
دانلود رایگان مقاله خود تنظیمی
دانلود رایگان تحقیق خود تنظیمی
اهورا فایل
فروشگاه فایل اهورا
پروژه
پژوهش
مقاله
جزوه
تحقیق
دانلود پروژه
دانلود پژوهش
دانلود مقاله
دانلود جزوه
دانلود تحقیق
دسته بندی روان شناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 2364 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 43

خود تنظیمی


 

چکیده:

خودتنظیمی، پیامدهای ارزشمندی در فرآیند یادگیری، آموزش و حتی موفقیت زندگی دارد و یکی از مفاهیم مطرح در تعلیم و تربیت معاصر است. چهارچوب اصلی نظریه یادگیری خودتنظیمی ‌بر این اساس استوار است که افراد چگونه از نظر باورهای فراشناختی، انگیزشی و رفتاری، یادگیری خود را سازمان‌دهی می‌کنند. یادگیری خودتنظیمی ‌به معنای ظرفیت فرد برای تعدیل رفتار متناسب با شرایط و تغییرات محیط بیرونی و درونی است و شامل توانایی فرد در سازمان‌دهی و خود­مدیریتی رفتارهایش جهت رسیدن به اهداف گوناگون یادگیری است و از دو مولفه راهبردهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری تشکیل شده است .

در نظریه شناختی - اجتماعی تصویری از رفتار انسانی را ترسیم می­کنند که مهم ترین عنصر آن خودکارآمدی است. خودکارآمدی را به عنوان باور فرد درباره توانایی انجام عملکردهای مورد نظر، تعریف نموده‌اند. در محیط تحصیلی، خودکارآمدی به باورهای دانشجو در ارتباط با توانایی انجام وظایف درسی تعیین­شده اشاره دارد. دانشجویانی که خودکارآمدی بیشتری دارند، تمایل، تلاش و استقامت بیشتری را در انجام وظایف درسی بکار می­گیرند و به توانایی خود اطمینان دارند. راهبردهای یادگیری، خودتنظیمی را نوعی از یادگیری تعریف کرده‌اند که در آن یادگیرندگان به جای آنکه برای کسب دانش و مهارت بر معلمان، والدین و یا دیگر متولیان آموزشی تکیه کنند، شخصاً کوشش‌های خو د را شروع و هدایت می کنند؛ به عبارت دیگر  خودتنظیمی در یادگیری را به مشارکت فعال یادگیرنده از نظر رفتاری، انگیزشی، شناختی  و فراشناختی  در فر ایند یادگیری برای بیشینه نمودن یادگیری اطلاق می‌شود.

آموزش الکترونیکی به سرعت در داخل سازمان‌ها‌ آموزشی در حال رشد است، و شروع گسترده‌ای دارد، بنابراین شناسایی مشخصات یادگیرنده و هدایت آن به بهترین حالت در یک محیط آموزشی یکی از مسائلی است که باید انجام شود، بررسی و مطالعه این مسئله که محیط‌های یادگیری چگونه می‌تواند یادگیری خودتنظیمی‌دانشگاهی بوجود آورد از دورنماهای دانشگاه‌ها و سازمان‌ها‌ی آکادمیک می‌باشد ، در این پژوهش به روش‌های مختلف و کاربردی در این زمینه پرداخته شده است.

 

فهرست مطالب:

 

 

1- مقدمه. 6

1-1- تحقیقات.. 7

2- یادگیری دانشگاهی.. 8

3- مراحل برنامه‌‌ریزی شخصی.. 9

4-استراتژی تنظیم برنامه‌های شخصی.. 11

5- دروس فردی 6-1. 12

5-1 - درس 1: تنظیم اهداف کوتاه و طولانی مدت.. 13

5-2- درس 2: پیگیری شخصی.. 16

5-3- درس 3: مدیریت زمان و سازمان‌دهی.. 17

5-4- درس 4: روش‌های مطالعه و یادگیری.. 20

5-5- درس 5: روش‌های آزمونسازی.. 22

5-6- درس 6: توسعه طرح کلی خود. 23

6- رابطه‌ی باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی.. 24

7- الگوی پیشرفت مهارت برنامه‌‌ریزی.. 28

8-تئوری vygotsky دربارۀ بازی روانی اجتماعی.. 30

8-1-موقعیت تصویرسازی.. 30

8-2- نقش‌ها 31

9- بازی اجتماعی و روانی و زبان برنامه‌‌ریزی شخصی.. 31

10- مقیاس‌های بازی و تنظیم و برنامه‌ریزی و شخصی.. 33

10-1- کد گذاری بازی‌های اجتماعی و روانی.. 33

10-2- مقیاس Smilansky که برای ارزیابی بازی اجتماعی نمایشی به کار می‌رود. 33

11- برنامه‌‌ریزی شخصی.. 35

12-ابعاد یادگیری خودگردان.. 36

12-1- نظریه‌های خودتنظیمی ‌ 36

13- الگوهای یادگیری خودگردان.. 37

13-1-الگوی پنتریچ.. 37

14-یادگیری خود‌گردان و آموزش الکترونیکی.. 40

15-جمع‌بندی.. 41

16-منابع.. 42

 

دانلود خود تنظیمی

دانلود پاورپوینت عناصر و اجزا سازنده شناخت و تحلیل

پاورپوینت عناصر و اجزا سازنده شناخت و تحلیل

پاورپوینت عناصر و اجزا سازنده شناخت و تحلیل در 18اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

دانلود پاورپوینت عناصر و اجزا سازنده شناخت و تحلیل

دانلود پاورپوینت عناصر و اجزا سازنده شناخت و تحلیل
پاورپوینت عناصر و اجزا سازنده شناخت و تحلیل
عناصر و اجزا سازنده شناخت و تحلیل
ابعاد واندازه و تناسبات انسانی
مشخصات کالبدی و کارکرد فضایی
تحلیل مجموعه هر فضا و دیدن رابطه بین آنها (تحلیل و شناخت)
تک فضا شناخت و تحلیل
پروژه دانشجویی
دانلود پاورپوینت
دانلود مقاله
دانلود پژوهش
دانلود تحقیق
دسته بندی معماری
فرمت فایل pptx
حجم فایل 163 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18

پاورپوینت عناصر و اجزا سازنده شناخت و تحلیل



تصاویر گرفته شده از اسلاید های قابل ویرایش این فایل :

1

2

4

5

6

7

دانلود پاورپوینت عناصر و اجزا سازنده شناخت و تحلیل

دانلود بررسی نگرش دینی ( مثبت و منفی ) برتفکرانتقادی دانشجویان رشتۀ علوم تربیتی

بررسی نگرش دینی ( مثبت و منفی ) برتفکرانتقادی دانشجویان رشتۀ علوم تربیتی

عنوان تحقیق چکیده هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی تأثیر نگرش دینی ( مثبت و منفی ) بر تفکر انتقادی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند است

دانلود بررسی نگرش دینی ( مثبت و منفی ) برتفکرانتقادی دانشجویان رشتۀ علوم تربیتی

دانلود مقاله بررسی نگرش دینی ( مثبت و منفی ) برتفکرانتقادی دانشجویان رشتۀ علوم تربیتی 
خرید مقاله بررسی نگرش دینی ( مثبت و منفی ) برتفکرانتقادی دانشجویان رشتۀ علوم تربیتی 
خرید و دانلود مقاله بررسی نگرش دینی ( مثبت و منفی ) برتفکرانتقادی دانشجویان رشتۀ علوم تربیتی 
دانلود و خرید مقاله بررسی نگرش دینی ( مثبت و منفی ) برتفکرانتقادی دانشجویان رشتۀ
دسته بندی روان شناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 92 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 106

چکیدۀ تحقیق

عنوان تحقیق:

چکیده :  هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی تأثیر نگرش دینی ( مثبت و منفی ) بر تفکر انتقادی

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند است.

فرضیات پژوهش عبارتند از : 1) بین نگرش دینی مثبت و تفکر انتقادی رابطه وجود دارد

2) بین نگرش دینی منفی و تفکر انتقادی رابطه وجود دارد.

همان طوری که ملاحظه می کنید جامعۀ آماری کلیۀ دانشجویان علوم تربیتی دانشگاه آزاد

اسلامی واحد دماوند است و نمونۀ آماری 100 نفر است که از میان این جامعۀ آماری به

صورت تصادفی ساده انتخاب شده است . روش گردآوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه

نگرش دینی و تفکر انتقادی خودساخته است که در اختیار گروه نمونه قرار گرفته و بعد از

پاسخ جمع آوری شده و اطلاعات مورد بررسی قرار گرفت . در تجزیه و تحلیل اطلاعات از دو روش توصیفی و استنباطی  استفاده شد و جداول و نمودارهای آماری ارائه شد.

نتایج این پژوهش به شرح ذیل است :

1)     بین نگرش دینی و تفکر انتقادی رابطۀ معناداری وجود دارد.

2)     بین نگرش دینی مثبت و تفکر انتقادی رابطۀ معناداری وجود دارد.

3)     بین نگرش دینی منفی و تفکر انتقادی رابطۀ معناداری وجود دارد.

 

فصل اول

مقدمه

       نگرش : 1) ارزیابی ذهنی از امری و طرز تفکر نسبت به آن 2) نگاه ، نظر 3) ملاحظه ،

رعایت 4) دقت ، توجه .

      دین : آیین ، کیش ، مذهب ، اعتقاد ، ایمان ، راه ، روش ، پاداش ، فرمانبرداری ، خضوع ،

پیروی ، اطاعت ، تسلیم و جزا .

       نگرش دینی : نگرش دینی ، مجموعه ای از اعتقادات ، احساسات و اعمال فردی یا جمعی

است که حول مفهوم حقیقت غائی را می توان بر حسب تفاوت ادیان با یکدیگر ، واحد یا متکثر ،

مشخص یا نا مشخص ، الوهی یا غیر الوهی و نظیر آن تلقی کرد ،  به هر نوع ایمانی که هر کس 

نوعی گرایش برای باور داشتن به آن احساس کند حتی اگر قابل اثبات یا تکذیب نباشد حقانیت و

اعتبار می بخشد ، بعد اعتقادی یا باورهای دینی عبارتند از باورهایی که انتظار می رود پیروان آن 

دین بدانها اعتقاد داشته باشند .

      نگرش دینی مثبت : اولاًدینداری همراه است با مجموعه ای از نگرش ها ، اعتقادات  و

محوری ترین اعتقادات در این زمینه اعتقاد به وجود خداوند ، نقش خداوند در هستی و وحدانیت

خداوند است. دوم این که هر دینی با مناسکی ( فردی – اجتماعی ) همراه است و در مورد اسلام

انجام فریضه نماز یکی از محورهای مهم در دینداری است .

     نگرش دینی منفی : بی علاقگی و حس بی تفاوتی نسبت به مسائل فکری و سستی معتقدات

مذهبی و عصیان و بی بند و باری در مورد مسئولیت ها و مقررات اخلاقی و مذهبی ، گرچه این 

بی علاقگی و سستی از محدودۀ دین و مسائل مذهبی گذشته و مظاهر ناگوار آن در همۀ شئوون و

آداب و مسائل ریز و درشت و سهل و خطیر زندگی فردی و اجتماعی نیز کاملاً به چشم می خورد ولی آنچه که در این میان در درجۀ اول اهمیت قرار گرفته و به عنوان کانون اصلی می تواند مورد بحث و بررسی قرار گیرد موضوع ضعف ایمان و فقدان حس مسئولیت در مورد معتقدات و مقررات مذهبی می باشد .

     تفکر : فعالیتی است ذهنی ، شکلی است از پردازش اطلاعات شناختی ، بهره گیری از ادراکات، مفاهیم ، نمادها وتصاویر ذهنی .

      انتقاد : عمل نشان دادن خوبی ها و بدی های چیزی ، عیب جویی ، خرده گیری ، سره کردن ، بهگزینی پالودن ، بررسی . 

      تفکر انتقادی : در تمامی تعاریف رسمی ، تفکر انتقادی به عنوان کاربرد عمدی مهارتهای

سطح بالا و عقلانی تجزیه تحلیل و ترکیب ، تشخیص شکل و حل مسأله و استنتاج و ارزشیابی در نظر گرفته می شود .

بیان مسأله :

    با توجه به این که میان دانشجویان نگرش های متفاوتی ( مثبت و منفی ) نسبت به دین وجود

دارد و هم چنین دارای درجات متفاوتی از تفکر انتقادی هستند ، بنابراین در رابطه با این که آیا با      

( مثبت و منفی ) بودن نگرش دانشجویان تفکر انتقادی آنها مثبت و منفی می شود ؟ می خواهم در این رابطه اطلاعاتی به دست آورم و بررسی کنم .

اهداف پژوهش :

    هدف از پژوهش حاضر این است که رابطۀ نگرش دینی و تفکر انتقادی دانشجویان را مورد

بررسی قرار داده و تعیین شود که چه نوع رابطه ای بین این دو متغیر وجود دارد ، که نگرش دینی

را به دو قسمت مثبت و منفی تقسیم کرده و تأثیرات آن ها بر روی تفکر انتقادی مورد بررسی قرار می گیرد .

دانلود بررسی نگرش دینی ( مثبت و منفی ) برتفکرانتقادی دانشجویان رشتۀ علوم تربیتی