فایل ناب

سیستم همکاری در فروش فایل

فایل ناب

سیستم همکاری در فروش فایل

دانلود روانشناسی تربیتی

روانشناسی تربیتی

روان شناسی تربیتی یکی از مهترین رشته‌هایی است که به بحث و بررسی پیشرفتهای درسی و نارسائی‌های تحصیلی یاد گیرندگان می‌پردازد به عبارتی روان شناسی تربیتی شاخه‌ای از علم روان شناسی است که هدف آن کمک به دست اندرکاران تربیت در برخورد درست با مسائل آموزشی و تربیتی است

دانلود روانشناسی تربیتی

دانلود مقاله روانشناسی تربیتی
خرید مقاله روانشناسی تربیتی
دانلود و خرید مقاله روانشناسی تربیتی
خرید و دانلود مقاله روانشناسی تربیتی
دانلود رایگان مقاله روانشناسی تربیتی
دانلود رایگان تحقیق روانشناسی تربیتی
اهورا فایل
فروشگاه فایل اهورا
پروژه
پژوهش
مقاله
جزوه
تحقیق
دانلود پروژه
دانلود پژوهش
دانلود مقاله
دانلود جزوه
دانلود تحقیق
دسته بندی روان شناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 56 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 37

روانشناسی تربیتی

 

روان شناسی تربیتی یکی از مهترین رشته‌هایی است که به بحث و بررسی پیشرفتهای درسی و نارسائی‌های تحصیلی یاد گیرندگان می‌پردازد. به عبارتی روان شناسی تربیتی شاخه‌ای از علم روان شناسی است که هدف آن کمک به دست اندرکاران تربیت در برخورد درست با مسائل آموزشی و تربیتی است.

دید کلی

تربیت معادل اصطلاح انگلیسی education است که گاهی نیز به پرورش ترجمه شده است. در هر حال تربیت عبارت است از جریانی منظم و مستمر که هدف آن کمک به رشد جسمانی ، شناختی ، روانی ، اخلاقی و اجتماعی یا بطور کلی رشد شخصیت افراد در جهت کسب هنجارهای مورد پذیرش جامعه و نیز کمک به شکوفا شدن استعدادهای آنهاست. به این ترتیب واژه تربیت معنی کلی‌تری می‌یابد و از آنجا که نظام تربیتی ، نظامی گسترده است، روان شناسی تربیتی در بدو تاسیس عمده زمینه‌های تربیت را شامل می‌شد، اما با رشد سایر حوزه‌های روان شناسی حیطه عمل آن محدودتر گشته و تنها مسائل تربیتی مربوط به شرایط آموزشگاهی و آموزش را شامل شد.

 

 

تاریخچه

از زمانی که « ویلهلم وونت » (Willhelm Wundt) در سال 1879 آزمایشگاه روان شناسی خود را در دانشگاه لایپزیک تاسیس نمود، همه پژوهشهایی که از آن پس در مورد مسائل رشد آدمی ، تفاوت فردی ، هوش ، انگیزش ، یادآوری و فراموشی ، ارزشیابی تحصیلی ، شیوه‌های یادگیری و هر نوع پژوهشی که با آموزش و پرورش ارتباط داشته است، انجام گرفتند، ستون اصلی روان شناسی تربیتی را تشکیل می‌دهند. نخستین کتاب روان شناسی تربیتی که به وسیله « ثرندایک » (Thorndike,E.L) در سال 1913 انتشار یافت، به تحقیق در مورد طبیعت و فطرت آدمی تفاوتهای فردی و قانونهای یادگیری پرداخت و مسائل آموزشی را با روشهای علمی توصیفی و آزمایشی مورد بررسی قرار داد.

نقش و تاثیر در زندگی

امروه رونق اقتصادی ، پویائی فرهنگی ، آسایش عمومی و بطور کلی توانائی صنعتی و خودکفائی هر جامعه‌ای به نظام آموزشی برتر و پیشرفته‌تر آن وابسته است. زمانی که به دستگاههای عظیم آموزشی در کشورهای قدرتمند جهان نظر بیافکنیم، مشاهده می‌کنیم که چه نیروی بزرگی و با چه برنامه‌های سنجیده‌ای برای تربیت و آموزش کودکان و نوجوانان ، کارگران فنی ، مهندسان ، حسابداران ، مدیران ، معلمان و بسیاری متخصصان دیگر دست‌اندرکارند و برای تربیت مدرسان و کارشناسان هر یک از این رشته‌ها سازمانهای گوناگون دیگری با برنامه‌ها ، تکنیکها و روشهای خاص به فعالیت ادامه می‌دهند. موفقیت این سازمان آموزشی ، وابستگی تام به اجرای درست یافته‌ها و دستاوردهای روان شناسی تربیتی دارد.

ساختار

ساختار عمل روان شناسی تربیتی بطور کلی در سه مرحله انجام می‌گیرد: در مرحله نخست که فعالیتهای پیش از آموزش نامیده می‌شود، مواردی چون بررسی اهداف شناختها و ویژگیهای یاد گیرنده را در برمی‌گیرد. در مرحله دوم یا فعالیتهای ضمن آموزش مسائلی چون انگیزش _ فرایند یادگیری ، ویژگیهای معلمان و تدریس موثر مورد بحث قرار می‌گیرد و آخرین مرحله یا فعالیتهای پس از آموزش ، به موضوع ارزشیابی از عملکرد اختصاص دارد.

شیوه عمل

در هر یک از ساختارهای فوق ، روان شناسی تربیتی با استفاده از شیوه‌های پژوهش علمی به شناسایی مسائل تربیتی می‌پردازد. شیوه عمل آن هر چند کاملا از دسته پژوهشهای آزمایشی در علوم تجربی نیست، اما به روشهای علمی و دقیق اهمیت فراوان داده می‌شود.

دانلود روانشناسی تربیتی

دانلود پاورپوینت فنون و مهارت های ارتباطی در پیشگیری از اعتیاد

پاورپوینت فنون و مهارت های ارتباطی در پیشگیری از اعتیاد

پاورپوینت فنون و مهارت های ارتباطی در پیشگیری از اعتیاد در 125 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

دانلود پاورپوینت فنون و مهارت های ارتباطی در پیشگیری از اعتیاد

دانلود پاورپوینت فنون و مهارت های ارتباطی در پیشگیری از اعتیاد
پاورپوینت فنون و مهارت های ارتباطی در پیشگیری از اعتیاد
فنون و مهارت های ارتباطی در پیشگیری از اعتیاد
مهارت های ارتباطی در پیشگیری از اعتیاد
فنون های ارتباطی در پیشگیری از اعتیاد
پیشگیری از اعتیاد
پاورپوینت پیشگیری از اعتیاد
فنون و مهارت های ارتباطی
پاورپوینت فنون و مهارت های ا
دسته بندی روان شناسی
فرمت فایل pptx
حجم فایل 1138 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 125

پاورپوینت فنون و مهارت های ارتباطی در پیشگیری از اعتیاد


سرفصل های درس

• مقدمه

•تعریف فرایند ارتباط

•موانع ارتباط

•ویژگی های ارتباط در گروه های مختلف سنی

•ویژگی های برقراری ارتباط با گروه های مختلف

•تعریف کانال های ارتباطی و ارتباط با افراد

•ارتباطات گروهی

•الگوهای پیش گیرانه  با رویکرد اجتماعی (حل مسئله-جرات مندی)

•روش ها طبیعی و تکنیکی جهت پیش گیری ار اعتیاد

•کارعملی : نحوه ارتباط بین افراد سالم ومعتاد


مقدمه

•علی رغم هشدارهای پزشکی و اجتماعی در خصوص مصرف مواد مخدر و واختلالات ناشی از آن ،متاسفانه یکی از مشکلات اساسی در جامعه جهانی ارزیابی می شود •چرا؟                      

Ethiology
 biologic
 psychology
  social
  اعتیاد یک مسئله بیولوژیکی- روانی و اجتماعی است

Epidemiology                

•آمار دقیق در دسترس نیست •در امریکا 53درصد مصرف الکل دارند (2001) •بیش از 26درصد انواع اختلالات وابسته به مواد حکایت از گستردگی آسیب های ناشی از مصرف مواد دارد(2001) •وزارت بهداشت در سال 1380 :

3.761000مصرف کننده و از این تعداد 2.547000نفر وابستگی و137.000 نفر تزریقی

•آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر (1377)

      2 میلیون نفر:

-      یک میلیون ودویست هزار نفر  وابستگی به مواد

-هشتصدهزار نفر تفننی - سال 1387 : 1,160,000  نفر


اعتیاد به مواد مخدر در ایران:

•احتمالاً تا 500 هزار نفر فروشنده و دلال خرده‌پا وجود دارد. •سالانه 1000 تن مواد مخدر در ایران مصرف می‌گردد. •سالانه 360 تن مواد مخدر توسط نیروی انتظامی کشف می‌گردد. •تولید افغانستان سالانه بیش از 8000 تن تریاک(معادل 800 میلیون دلار در مزرعه وپیش از تبدیل به کریستال وکراک ایرانی ) تخمین زده می‌شود. •سالانه 4500 میلیارد تومان (5 میلیارد دلار) هزینه دارد!! •

 انواع مواد :

•مواد افیونی: تریاک، شیره، هرویین، مورفین، کدئین، متادون، کریستال

•مواد محرک: کوکایین، کراک، آمفتامین، آیس

•مواد توُهم زا: ال اس دی، اکستازی

•حشیش

•آرامبخش ها: دیازپام، لورازپام، اکسازپام،

•الکل

•نیکوتین

دانلود پاورپوینت فنون و مهارت های ارتباطی در پیشگیری از اعتیاد

دانلود روان شناسی یادگیری

روان شناسی یادگیری

مشخص نیست که روان شناسی از چه زمانی به طور رسمی رشته ای علمی شناخته شد ، اما پژوهشهای روان شناختی از اواخر قرن نوزدهم آغاز شد ویلهلک نخستین آزمایشگاه روان شناسی را در 1987 در آلمان و ویلیام جیمز چهارسال زودتر آزمایشگاه خود را در هاروارد ایجاد کرده بود

دانلود روان شناسی یادگیری

دانلود مقاله روان شناسی یادگیری
خرید مقاله روان شناسی یادگیری
خرید و دانلود مقاله روان شناسی یادگیری
دانلود و خرید مقاله روان شناسی یادگیری
دانلود رایگان مقاله روان شناسی یادگیری
دانلود رایگان تحقیق روان شناسی یادگیری
اهورا فایل
فروشگاه فایل اهورا
پروژه
پژوهش
مقاله
جزوه
تحقیق
دانلود پروژه
دانلود پژوهش
دانلود مقاله
دانلود جزوه
دانل
دسته بندی روان شناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 40 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 38

روان شناسی یادگیری

 

مشخص نیست که روان  شناسی از چه زمانی به طور رسمی رشته ای علمی شناخته شد ، اما پژوهشهای روان شناختی از اواخر قرن نوزدهم آغاز شد . ویلهلک نخستین آزمایشگاه روان شناسی را در 1987 در آلمان  و ویلیام جیمز چهارسال زودتر آزمایشگاه خود را در هاروارد ایجاد کرده بود .

پویایی آزمایشگاه روان شناسی ، استقلال از فسلفه  و نظریه  پردازیهای فیلسوفان  را به ارمغان  آورد . و ونت در کتابی با عنوان اصل روان شناسی فیزیولوژیک ، موضوع  روان شناسی را مطالعه ذهن  معرفی کرد و فرآیندهای مورد بررسی در روان شناسی را مهرکرمای کنترل شده  و پاسخهای قابل اندازه گیری دانست که  با آزمایش و درون نگری به دست می آید .

 ساختارگرایی .و کارکردگرایی

دومکیت  معروف ساختارگرایی و کارگرایی با شروع قرن بیستم شکل گرفت  .

ادوارد تیچنر ( 1867 ـ 1927 ) از شاگردان وونت  بود که مکتب روان شناسی او به ساختارگرایی شهرت یافت  . ساختارگرایی ترکیبی است  از تداعی گرایی و روش تجربی .

دیدگاه  تداعی گرایی بر این  باور بود که ضمیر خودآگاه انسان ، حوزه مناسبی برای بررسی علمی است  . بمنظور بررسی پیچیدگی های ذهن ، این تداعیها تجزیه می شوند و آنگاه  هر مفهوم   به صورت منفرد مطالعه می شود .

روش تجربی مورد استفاده تیچنرهمانند وونت ، روش درون نگری بود که نوعی تحلیل خود است در این روش شرکت کنندگان  بطور شفاهی به گزارش کردن تجاربی می پردازند که اندکی قبل در معرض آن  قرار گرفته بودند و از افراد خواسته می شود که آنچه در مواجهه با اشیاء یا رویداد تجربی کرده اند ، گزارش کنند و آن پدیده را تفسیر نکند بعبارت دیگر از دانش خود درباره  آن شیء یا رویداد استفاده نکنند .

روش درون  نگری ، اغلب دشوار غیرواقعی است زیرا به سختی می توان  انتشار داشت که افراد ، معانی را نادیده  بگیرند ، زیرا ذهن انسان طوری سازمان نیافته است  که اطلاعات را بطور دقیق دسته بندی کند .

شکل دیگر اینست  که ساختارگرایان ، تداعی مفاهیم  را مطالعه کرده اند اما درباره اینکه  این تدعیها  چگونه  بودجود می آیند ، کمتر بحث کردند ، اگرچه  درون نگری ، روش مناسبی در مطالعه فرآیندهای ذهنی برتر ، مانند استدلال و حل مسئله  این فرآیندها از احساس و ادراک  فوری کاملا متفاوت اند.

 

کارکرد گرایی ویلیام جیمز

در مکتب کارکردگرایی فرض بر این است که فرایندهای ذهنی و رفتارهای موجود زنده  به او در انطباق با محیط کمک می کنند . این مکتب فکری در دانشگاه  شیکاگو  با کارجان دیولی ( 1900) ویلیام جیمز و آنجل ( 1907 ) توسعه یافت .

ویلیام جیمز از تاثیرگذارترین  نظریه پردازان  این مکتب است  که کار مهم او در روان شناسی تالیف دو جلد کتاب با عنوان  اصول روان شناسی است که خلاقان بعنوان  کتاب درسی چاپ شد . او تجربه گرایی بود که  باور داشت  تجربه ، نقطه شروع  بررسی تفکر است . او بر این باور بود که  مفاهیم ساده ، رونوشتی منفعل از درون داده های محیطی نیستند ، بلکه  محصول افکر و تفکر انتزاعی انسان هستند .

از نظر دیویی فرآیندهای روان شناختی را نمی توان به اجزائی جدا از هم تقسیم کرد . از نظر او ضمیر خودآگاه  را باید منظری کل نگر بررسی کرد محرک و پاسخ  نقطه یابی را توصیف می کنند که بوسیله اشیاء و رویدادها  ایفا شده است ، ولی این نقشها را نمی توان از واقعیت کلی آنها جدا کرد .

افکار کارکرد گرایان  متاثر ازآرائ داروین  درباره تکامل بوده و سودمندی فرایندهای ذهنی در کمک به موجود زنده در انطباق با محیط و حفظ بقا را مطالعه کردند .

کارکردگرایان مخالف روش درون نگری بودند و علت آن  را ، نحوه مطالعه آگاهی می دانستند . درون نگری می کوشد آگاهی را به مطالعه  عوامل جداگانه  محدود کند . این امر از نظر کارکردگرایان  غیرممکن است .

دیویی ( 1900 ) بر این اعتقاد بود که نتایج تجارب روان شناختی باید در آموزش و نیز در زندگی روزمره  کاربرد داشته باشد اگرچه این هدف قابل تحسین است ، مشکلاتی نیز به  وجود آورد ، زیرا صورت مسئله  کارکردگریی ، گسترده تر از آن بود که محور مشخصی داشته باشد . این نقطه ضعف ، راه را برای شرد رفتاگرایی بعنوان  نیرویی مسلط در روان شناسی هموار کرد .

دانلود روان شناسی یادگیری

دانلود پاورپوینت مدل سازی بافت نرم جهت بررسی چگونگی ایجاد زخم بستر با استفاده از روش المان محدود

پاورپوینت مدل سازی بافت نرم جهت بررسی چگونگی ایجاد زخم بستر با استفاده از روش المان محدود

پاورپوینت مدل سازی بافت نرم جهت بررسی چگونگی ایجاد زخم بستر با استفاده از روش المان محدود در 38 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

دانلود پاورپوینت مدل سازی بافت نرم جهت بررسی چگونگی ایجاد زخم بستر با استفاده از روش المان محدود

دانلود پاورپوینت مدل سازی بافت نرم جهت بررسی چگونگی ایجاد زخم بستر با استفاده از روش المان محدود
پاورپوینت مدل سازی بافت نرم جهت بررسی چگونگی ایجاد زخم بستر با استفاده از روش المان محدود
مدل سازی بافت نرم جهت بررسی چگونگی ایجاد زخم بستر با استفاده از روش المان محدود
مدل سازی بافت نرم
جهت بررسی چگونگی ایجاد زخم بستر
زخم بستر
ایجاد زخم بستر با
دسته بندی پزشکی
فرمت فایل pptx
حجم فایل 1302 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 38

پاورپوینت مدل سازی بافت نرم جهت بررسی چگونگی ایجاد زخم بستر با استفاده از روش المان محدود



 

زخم بستر چیست؟

•در اثر تماس پیوسته و تحت فشار نقاط محدودی از بدن با تکیه گاه در مدت زمان طولانی، عدم خونرسانی کافی به سلولهای بافتهای تحت فشار منجر به عدم تامین مواد لازم برای سوخت وساز مورد نیاز سلولها و دفع مواد زائد از محیط پیرامونشان می گردد که در نتیجه آن زخم هایی در نواحی تحت فشار تشکیل می گردند که به زخم بستر معروفند. •زخم بستر زخمی است که بوسیله فشار بیش از اندازه بر یک بافت ودر مدت نسبتا طولانی ایجاد می شود. •معمولا زخم های بستر نزدیک محلهایی از بدن بوجود می آیند که یک برجستگی استخوانی در نزدیکی پوست دارند. •


شرایط مستعد کننده زخم بستر

•بیماریهای گردش خون

• در معرض دمای بالا قرار گرفتن بافت

• رطوبت

• تنش های برشی (یعنی اصطکاک بین پوست وتکیه گاه)

ابزارهای تشخیص زخم بستر

• فتو پلیسموگرافی و میزان خون رسانی

•اندازه گیری اکسیژن خون بافت

• اندازه گیری های بیو شیمیایی

• اندازه گیری دما

• اندازه گیری مستقیم برخی از پارامتر های خونی و یا محاسبه ترشح آن در عروق

شیوه های متداول پیشگیری از زخم بستر

عوامل خارجی:

 1-عامل فشار   2-عامل نیروی برشی   3- عامل اصطکاک    4-عامل رطوبت

عوامل داخلی:

 این عوامل که مهمترین آنها تغذیه وفعالیت وتحرک و وضعیت، روحی بیماران می باشد.


فهرست:

 

زخم بستر چیست؟

روش المان محدود

توزیع تنش مکانیکی دربافت

مدل ها جهت تعیین خصوصیات و رفتار بافت نرم

مراحل شبیه سازی

پیشنهادات

دانلود پاورپوینت مدل سازی بافت نرم جهت بررسی چگونگی ایجاد زخم بستر با استفاده از روش المان محدود

دانلود حافظه و یادگیری روش های نوین در آموزش بزرگسالان

حافظه و یادگیری روش های نوین در آموزش بزرگسالان

یادگیری از آنجا که رفتار و عکس العملهای فعلی ما نتیجه ی یادگیری و تجربیات گذشته مان است یادگیری گاه به عنوان فرایندی که تغییر نسبتاً دائمی در رفتار ما به وجود می آورد تعریف شده است، یعنی توانایی و کارایی ما نتیجه ی برخوردهای گذشته ما با محیط است

دانلود حافظه و یادگیری روش های نوین در آموزش بزرگسالان

دانلود مقاله حافظه و یادگیری روش های نوین در آموزش بزرگسالان
خرید مقاله حافظه و یادگیری روش های نوین در آموزش بزرگسالان
خرید و دانلود مقاله حافظه و یادگیری روش های نوین در آموزش بزرگسالان
دانلود رایگان مقاله حافظه و یادگیری روش های نوین در آموزش بزرگسالان
دانلود و خرید مقاله حافظه و یادگیری روش های نوین در آموزش بزرگسالان
اهورا فایل
فروشگاه
دسته بندی روان شناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 26 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16

حافظه و یادگیری روش های نوین در آموزش بزرگسالان

 

یادگیری و مراحل مختلف زندگی

یادگیری: از آنجا که رفتار و عکس العملهای فعلی ما نتیجه ی یادگیری و تجربیات گذشته مان است یادگیری گاه به عنوان فرایندی که تغییر نسبتاً دائمی در رفتار ما به وجود می آورد تعریف شده است، یعنی توانایی و کارایی ما نتیجه ی برخوردهای گذشته ما با محیط است.

رشد یادگیری: رشد جسمی کودک در زمینه های مختلف تابع قوانین کلی رشد است اما رشد یادگیری تابع عوامل و شرایط اجتماعی، محیطی، اقتصادی و جسمی نیز می باشد.

  •  جریان دائمی تغییرات جسمی کودک باعث می شود فرد تواناییهای خود در یادگیری رفتارهای تازه را به منظور دستیابی به موفقیت های بیشتر به کار گیرد.
  •  یادگیری هر مهارت تازه به عنوان زیر بنایی برای پیشرفت ها و یادگیری مهارت های آتی به کار گرفته می شود.

 

11 تا 16 سالگی

  •  تغییرات اولیه و ثانویه جنسی
  •  تغییرات روانی، اجتماعی و جسمی

تغییرات از سوی جامعه پذیرفته می شود و با اعطای حقوق اجتماعی و دادن مسئولیت های مقدماتی نقش فرد متجلی می شود.

 

16 تا 20 سالگی

  •  در اواخر این دوران خصوصیات بزرگسالی بیشتر نمایان می شود.

معایب: اغلب و بخصوص در جوامع صنعتی و شهری فشارهای وارده بر روی افراد باعث
می شود فرد در انطباق خود با محیط دچار ضعف شود و در موارد نادری انحرافات رفتاری مشاهده می شود.

محاسن: تفکر آرمانی و متجلی شدن قدرت خلاقیت در فرد از ویژگیهای مهم این دوران است.

 

20 تا 25 سالگی

  •  در زمینه ی جنسی و بیولوژیکی تا شروع سنین پیری تغییراتی پدید نمی آید.
  •  به دلیل متفاوت بودن شرایط محیطی و اجتماعی افراد و برداشت متفاوت از این شرایط، هر بزرگسالی تا حدی تابع قوانین، ارزش ها و معیارهای خاص خود است.
  •  در بیشتر جوامع صنعتی- شهری مردم در اواخر این دوره نقش شغلی خود را در جامعه پذیرفته اند و در این زمینه وضعیت شان تثبیت شده است.
  •  تفاوت های فردی در نحوه ی زندگی افراد نقش موثری دارد.
  •  افراد عضو پیچیده ی گروه های اجتماعی وابسته به یکدیگر هستند و هم تاثیر گذارند و هم تاثیر پذیر.
  •  افراد در این مرحله دارای حداکثر توانایی هستند.

 

25 تا 40 سالگی

  •  زندگی شغلی و خصوصی بیشتر افراد در این دوره تحکیم می شود.

دانلود حافظه و یادگیری روش های نوین در آموزش بزرگسالان