فایل ناب

سیستم همکاری در فروش فایل

فایل ناب

سیستم همکاری در فروش فایل

دانلود تحقیق بررسی چرخ دنده و انواع آن

بررسی چرخ دنده و انواع آن

بررسی چرخ دنده و انواع آن در 81 صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود بررسی چرخ دنده و انواع آن

چرخ دنده
انواع چرخ دنده
تحقیق چرخ دنده
مقاله انواع چرخ دنده
بررسی چرخ دنده
بررسی چرخ دنده و انواع آن
دانلود مقاله بررسی چرخ دنده و انواع آن
پروژه
پژوهش
مقاله
جزوه
تحقیق
دانلود پروژه
دانلود پژوهش
دانلود مقاله
دانلود جزوه
دانلود تحقیق
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 405 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 81

بررسی چرخ دنده و انواع آن



چرخ دنده ها

معمولاً چرخ دنده ها برای یکی از کاربردهای زیر استفادهمی شوند

1-                      تغییر جهت چرخش

2-                      افزایش یا کاهش سرعت چرخش

3-                      انتقال حرکتدورانی به یک محور دیگر

4-                      همزمان سازی حرکت دو محور

وارد 1 و 2 و 3 را می توانید در مدل سازی بالا مشاهده کنید. چرخها در جهت عکسهمدیگر می چرخند، چرخ کوچکتر با سرعت بیشتر از چرخ بزرگ می گردد و حرکت دورانی از محور چرخ بزرگ به محور چرخ کوچک منتقل شده است

قطر چرخ سمت چپ دو برابر چرخدیگر است. اصطلاحاً می گوییم نسبت این دو چرخ دنده 2:1 (بخوانید "دو به یک") استاگر دقت کنید می بینید که هر بار که چرخ بزرگ یک دور می زند، چرخ کوچک دو دور به دور خود می چرخد. پس سرعت چرخش دو برابر شده است

 

مفهوم نسبت چرخ دنده

اگر بدانید که محیط یک دایره چگونه محاسبه می شود، به راحتی می توانید مفهوم نسبت چرخ دنده ها را درک کنید. محیط دایره برابر است با حاصلضرب عدد پی در قطر آن. بنابراین نسبت قطر دو چرخ دنده، در واقع همان نسبت محیط های آنها است. در مدل سازی زیر رابطه بین قطر و محیط یک دایره نشان داده شده است


انواع چرخ دنده‌ها

چرخ دنده های ساده
این چرخ دنده‌ها ساده ترین چرخ دنده هایی هستند که دیده اید. آنها دندانه های مستقیم دارند و محور دو چرخ نیز موازی با یکدیگر قرار گرفته اند. گاهی تعداد زیادی از آنها را در کنار هم قرار می‌دهند تا سرعت را کاهش و قدرت را افزایش دهند. شکل 1
در تعداد زیادی از وسایل از این چرخ دنده‌ها استفاده می‌شود. مثلاً ساعت های کوکی، ساعت های اتوماتیک، ماشین لباسشویی، پنکه و ... . اما در اتومبیل به کار نمی آیند، چون سر و صدای زیادی دارند. هر بار که دندانه یک چرخ به دندانه چرخ روبرو می‌رسد، صدای کوچکی در اثر برخورد ایجاد می‌شود. می‌توانید مجسم کنید وقتی تعداد زیادی از این چرخ دنده‌ها با هم کار کنند، چه سر و صدایی راه می‌اندازند؟ تازه این برخورد‌ها در دراز مدت، باعث شکستن دندانه‌ها می‌شود. برای کاهش سر و صدا و افزایش عمر چرخ دنده‌ها در بیشتر اتومبیلها از چرخ دنده های مارپیچ استفاده می‌کنن

 

چرخ دنده های مخروطی
این چرخ دنده‌ها بهترین وسیله تغییر جهت هستند. معمولاً از آنها برای تغییر جهت 90 درجه استفاده می‌شود، ولی می‌توان طراحی را طوری انجام داد که در زاویه های دیگر نیز کار کنند. شکل 3
دندانه های آنها ممکن است مستقیم یا پیچ دار باشد. اما اگر دندانه‌ها صاف باشد همان مشکل چرخ دنده های ساده را دارند. در دندانه های پیچ دار این مشکل برطرف شده است، ولی در هر دوی آنها باید محور چرخ دنده‌ها در یک صفحه قرار داشته باشد. شکل 4
گاهی می‌خواهیم محور چرخها در یک صفحه نباشند. در چنین شرایطی از چرخ دنده هایی مانند شکل روبرو استفاده می‌کنیم. شکل 5
در دیفرانسیل بسیاری از اتومبیلها از این چرخ دنده‌ها استفاده می‌شود. این طراحی امکان آن را ایجاد می‌کند که محور چرخ دنده بیرونی پایین تر از محور چرخ دنده حلقوی قرار داده شود. شکل روبرو محور بیرونی ورودی را نشان می‌دهد که در تماس با چرخ حلقوی قرار گرفته است. از آنجایی که محور محرک (Drive Shaft) ماشین به چرخ بیرونی متصل می‌شود، پایین آمدن چرخ بیرونی امکان پایین آوردن محور محرک را هم ایجاد می‌کند، پس می‌توان محور را پایینتر آورد و د

دانلود بررسی چرخ دنده و انواع آن

دانلود تحقیق انتقال حرارت به سیالات

انتقال حرارت به سیالات

انتقال حرارت به سیالات در 119صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود انتقال حرارت به سیالات

انتقال حرارت به سیالات
دانلوذ انتقال حرارت به سیالات
پاورپوینت انتقال حرارت به سیالات
بررسی انتقال حرارت به سیالات
تحقیق انتقال حرارت
مقاله سیالات
پروژه دانشجویی
دانلود پاورپوینت
دانلود مقاله
دانلود پژوهش
دانلود تحقیق
دانلود پروژه
پاورپوینت	
مقاله 
پژوهش 
تحقیق 
پروژه
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 690 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 119

انتقال حرارت به سیالات


فصل اول

مقدمه

انتقال حرارت به سیالات با خواص متغیر موضوعی است که از بیش از نیم قرن پیش مورد توجه محققان قرار گرفته است.

خواص ترمودینامیکی و انتقالی در سیالات معمولا تابعی از دما و فشار سیال است. این خواص در دماها و فشارهای معمولی تقریبا ثابت است. یکی از پیچیده ترین وکلی ترین سیال با خواص متغیر و تابع شدید دما و فشار سیال فوق بحرانی می باشد. این سیال بدلیل تغییر بسیار زیاد خواص آن بخصوص در نقطه بحرانی بسیار مورد توجه است و همواره به عنوان یک سیال خواص متغیر کامل مورد استفاده قرار می گیرد.

در اینجا نیز با توجه به ویژگی های این سیال که در ادامه شرح داده خواهد شد و همچنین به عنوان پیچیده‌ترین نوع سیال خواص متغیر که می‌توان انواع دیگر از سیالات با خواص متغیر را حالت خاصی از این سیال دانست از این سیال به عنوان سیال پایه وخواص متغیر استفاده می‌شود.


1-1-سیال فوق بحرانی


وقتی صحبت از سیال فوق بحرانی می‌شود منظور سیال در فشار بالای نقطه بحرانی و دمای نزدیک نقطه بحرانی یا نقطه شبه بحرانی‌[1] Tpc می‌باشد.(شکل 1-1 )



 


نقاط شبه بحرانی به نقاطی اطلاق می‌شود که ظرفیت کرمایی ویژه در فشار ثابت ماکزیمم است.

شکل (1ـ1): نمودار درجه حرارت ـ حجم برای آب خالص

در واقع در هر فشار فوق بحرانی یک نقطه شبه بحرانی( دمای شبه بحرانی) وجود دارد که در آن تغییرات خواص سیال حداکثر است.( ظرفیت گرمای ویژه ماکزیمم است).




 


شکل (1ـ2): نمودار فشار ـ درجه حرارت برای آب خالص (دیاگرام فاز)


همانطور که در شکل (1-2) دیده می‌‌شود ناحیه فوق بحرانی به دو قسمت ناحیه شبه مایع[2] و ناحیه   شبه بخار[3] تقسیم می‌‌شود . در فشار ثابت زمانی که دما بزرگتر از دمای شبه بحرانی است ناحیه شبه بخار و در زمانی که کوچکتر از دمای شبه بحرانی است ناحیه شبه مایع نامیده میشود .

 دلیل این اسم گذاری آن است که در واقع در فشارهای فوق بحرانی سیال را نه می‌توان مایع فرض کرد ونه بخار وتنها هاله‌ای است که فقط میتوان به آن سیال گفت . واین تقسیم‌بندی فقط جهت تطابق با حالت فشارها و دماهای عادی (زیر نقطه بحرانی) است وگرنه در فشارهای فوق بحرانی تغییر فاز وجود ندارد و فقط خواص سیال من جمله چگالی در قبل و بعد از نقطه شبه بحرانی تغییر می‌کند . همچنین می‌توان اینطور عنوان کرد که بدلیل اینکه در ناحیه دمای بزرگتر از دمای شبه بحرانی چگالی کوچکتر از ناحیه دمای کوچکتر از دمای شبه بحرانی است ، ناحیه چگالی کوچکتر را شبه بخار ودیگری را شبه مایع می‌نامند .

 

1-2-کاربردهای سیالات فوق بحرانی

در دهه های اخیر استفاده از سیال فوق بحرانی در صنعت رو به فزونی است . برای افزایش بازده نیروگاهها در سالهای اخیر استفاده از آب فوق بحرانی SCW[4] ، مورد توجه قرار گرفته است . سیالات فوق بحرانی بعنوان مبرد (خنک کننده ) برای ماشین‌های الکتریکی وهمچنین بعنوان مبرد برای راکتورهای هسته‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند . در فرایندهای شیمیایی بسیار زیادی مانند ، تغییر فرم ذره[5] ، استخراج[6] و کارخانه‌‌های کف (شوینده) از سیالات فوق بحرانی مانند CO2 وهیدروکربنها استفاده می‌کنند .

در یکی دیگر از کاربردهای سیالات فوق بحرانی از اکسیداسیون آب فوق بحرانی ، scwo[7] ، استفاده می‌شود . مواد آلی مسموم بهمراه اکسیژن داخل آب فوق بحرانی مخلوط می‌شوند که نتیجه محصولات احتراق بی ضرر می‌باشد . در این روش آب خاصیت جالب توجهی از خود نشان می‌دهد. آب که در حالت معمول حلال مواد معدنی ونمکها است وقابلیت حل کردن مواد آلی را ندارد ، در حالت فوق بحرانی تغییر کرده و بر عکس می‌شود یعنی مواد آلی را به خوبی در خود حل می‌کند در حالی که دیگر حلال خوبی برای نمکهای معدنی

 

دانلود انتقال حرارت به سیالات

دانلود تحقیق بلیرینگ و روغن کاری

تحقیق بلیرینگ و روغن کاری

تحقیق بلیرینگ و روغن کاری در 67 صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود تحقیق بلیرینگ و روغن کاری

بلیرینگ
روغن کاری
بلیرینگ و روغن کاری
مزیت بلیرینگ
مزیت روغن کاری
تحقیق بلیرینگ و روغن کاری
بررسی بلیرینگ و روغن کاری
تحقیق درمورد بلیرینگ
مقاله روغن کاری
دانلود تحقیق بلیرینگ و روغن کاری
مقاله بررسی بلیرینگ و روغن کاری
پروژه
پژوهش
مقاله
جزوه
تحقیق
دانلود پروژه
دانلود پژوهش
دانلود مقاله
دانلود جزوه
دانلود تحقیق
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 4677 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 67

تحقیق بلیرینگ و روغن کاری



بلیرینگ و روغن کاری :

دانش بشری مانند آبی است که گاهی ازآسمان فرو می  آید و گاهی از زیر زمین میجوشد . ( فرانسیس بکن )

ما در اینجا ازاصطلاح بلبرینگ در معنی عمومیش استفاده میکنیم، زمانی که دو قسمت حرکت مرتبط دارند ، بدون توجه به شکل و نظم درونی آن ، بلبرینگ تعریف میکنند.

معمولآ روغن کاری در هر نوع بلبرینگ ، برای کاهش اصطکاک و از بین بردن گرما لازم میباشد.

بلبرینگ ها ممکن است غلتان یا کشویی ،و یا هر دو در یک زمان باشند ، یک بلبرینگ ساده توسط دو ماده که یکی بر دیگری مالش داشته باشد خواه غلافی لوله ای به دور میله باشد ، یا یک سطح صاف زیر یک اشر خور ، شکل میگیرد.

در بلبرینگ ساده یکی از بخشهای متحرک معملآ فولادی و یا چدنی خواهد بود و یا از دیگر مواد ساختاری به منظور ایجاد استقامت و سختی مورد نیاز برای نمونه میله های انتقال ، میله های رابط، مفصلها در این مقوله میباشند.

بخشهایی که بر خلاف هم حرکت میکنند معمولآ از مواد بلبرینگی از قبیل برنز، با بیت یا یک پلیمر غیر متالیک ساخته میشوند.

یک بلبرینگ ساده شعاعی ممکن است به طور محوری برای سوار کردن آن بر میله جدا شود ، و یا ممکن است که حلقه ای کامل باشد که بوش نامیده میشود.

 بلبرینگهای ساده به طور نمونه مشتری طراحی شده اند ، در حالی که بلبرینگهای غلتان به طور نمونه از کاتولگهای کارخانه سازنده انتخاب شده اند ، برای تناسب دادن بارها ، سرعتها و طول عمر مطلوب استفاده ویژه – این فصل به طور کلی درباره بلبرینگها بحث خواهد کرد.

بلبرینگ کشویی ( ساده ) ، و همچنین بلبرینگهای غلتان ، نظریه روغن کاری نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت ، به همان نحوی که این بلبرینگها ، مورد استفاده قرار میگیرند.

ای . جم . ام. میشل یک پیشگام در طراحی تئوری روغن کاری یکی از مخترعین زمانی آنچه را که ما بلبرینگ مینامیم اینگونه معرفی مینمود

برای طراحی ماشین تمامی بلبرینگها فقط مصیتهای ضروری میباشند که در عملکرد و نتیجه ( بازدهی ) ماشینها هیچ دخالتی نداشته ، و تنها خاصیتی که آنها میتوانند داشته باشند فقط در جهت منفی میباشند.

مزیتهایشان عبارتند از :

-         جذب تا حد امکان کم قدرت میباشد.

-          سائیده شدن به آهستگی تا حد امکان .

-          اشغال فصای کم تا حد امکان .

-          هزینه کم تا حد امکان .

-          کاویت .

تئوری روغنکاری برای سطوح در حرکت نسبی ، یک قانون ریاضی بسیار پیچیده است.

راه حلها برای معادلات جزئی اختلاف که حرکت را تحت تاثیر دارند بر اساس تسهیل اشراماتی بنا نهاده شده که فقط راه حلهای قدیمی را تصدیق میکند.

این بخش تلاش ندارد که یک بحث یا توصیف پیجیده از پدیده پویای روغن کاری ارائه بدهد ، به طوری که آن فاصله بسیاری از حیطه این بحث دارد.

بیشتر یک بحث مقدماتی تعداد کمی از موارد عادی در طرح ماشین میباشد.

روغن کاریهای سطحی ، هایدرو استاتیک ها ، هایدرو دینامیکها ، الستیکهای هایدرو دینامیک ، معرفی و توضیه داده شده اند ، و تئوری در مورد دو حالت آخر بحث کرده است، بدون نمایش دادن مشتقات کامل از تاثیر معادلاتی که منجر به محدود شدن فضا میگردند.

موضاعاتی از قبیل : تئوری لایه فشرده و گردش روغن اصلآ بحث نشده اند ، و نه بحثی از روغن کاری تدارک دیده برای بلبرینگ، و گرمای انتقال داده شده از بلبرینگ به میان آمده است.

کتابهای جامع درباره آن موضاعات نوشته شده اند و خواننده برای کسب اطلاعات بیشتر به آن منابع راهنمایی شده است.

مشتقات معادلات تثبیت در بیشتر کتابهای مرجع نمایش داده شده اند ، مرجع دو یا یک پیش گفتار عالی مطرح کرده است ، برای تئوری روغن کاری با حداقل ریا ضیات و مرجع سه ، یک آموزش کامل ، پیشرفته ، ریاضیاتی و دقیق از موضوع است.

در این فصل ما یک روش انصافآ ساده برای طراحی یک بلبرینگ گرد که اجازه خواهد داد که طراحی کنند برای بارها و سرعتهای مورد نیاز در عادی ترین ماشین.

ما روغن کاری تماس های غیر مطابق از قبیل : چرخ دنده ها و باداسک و اجزای متصل به آن را نیز عنوان کرده ایم.

سر انجام یک بحث از بلبرینگهای غلتان برگزیده شده است از کارخانه های سازنده.

بلبرینگهای غلتان موضوعی هستند که به پیچیدگی بلبرینگهای غلتان میباشند، به طوری که کتابهایی در این رابطه نوشته شده اند.

دانلود تحقیق بلیرینگ و روغن کاری

دانلود مقاله انحراف اشعه

انحراف اشعه

انحراف اشعه در 28صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود انحراف اشعه

انحراف اشعه
دانلود انحراف اشعه
پاورپوینت انحراف اشعه
بررسی انحراف اشعه
تحقیق اشعه
مقاله انحراف اشعه
پروژه دانشجویی
دانلود پاورپوینت
دانلود مقاله
دانلود پژوهش
دانلود تحقیق
دانلود پروژه
پاورپوینت	
مقاله 
پژوهش 
تحقیق 
پروژه
پروژه
پژوهش
مقاله
جزوه
تحقیق
دانلود پروژه
دانلود پژوهش
دانلود مقاله
دانلود جزوه
دانلود تحقیق
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 390 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 28

انحراف اشعه


اگر انحراف اشعه از محوری در سطح کانونی باشد ما از انحراف کروی عرضی و متقاطع صحبت می‌کنیم. دسته شعاعی از اشعه‌ها موازی با محوری است که پس از شکست دوباره نور و مجموعه‌ای از مخروطها شکل می‌گیرد و روی محور عدسی‌ها قرار دارد (شکل 82).

سطحی که این مجموعه از مخروطها را در بر گرفته است سطح خورنده نام دارد. و برش عرضی این سطح توسط هر سطح صافی که از این اشعه می‌گذرد منحنی خورنده نام دارد. شکل 82 نشان دهنده این منحنی در انحراف گوی است. اگر برش عرضی توسط سطوح صاف عمود بر محور دوائری از پرتو مختلف باشند موج موازی‌شکلی از اشعه‌ها توسط نقطه درخشنده‌ای روی محور به وجود می‌آید که از سطح عدسی دور است. در اینجا دائره‌های روشن نقش مهمی را در عکسهای آن نقطه در سطوح مختلف ایفا می‌کنند. کانون F در تقریب نسبی تعیین می‌شود و نقش کانون فقط برای اشعه‌ها است. به عنوان مثال اشعه‌هایی که از طریق عدسی‌های نزدیک محور می‌گذرند اینطور هستند. کوچک‌ترین و روشن‌ترین تصویر از آن نقطه توسط عدسی‌هایی در سطح m به وجود می‌آید که از کانون F  نمی‌گذرد.

بنابراین برای کاهش انحراف عرضی کروی یا گوی مانند در عدسی‌ها، ما باید کانون مناسبی از این عدسی‌ها را تعیین کنیم که به عنوان مثال  توسط در نظر گرفتن کانون در   نه در F عکس به وجود می‌آید. عدسی‌های همگرا دارای انحراف طولی منحنی گوی مانند است. به عنوان مثال اشعه‌های غیر paraxial در محور در نقطه‌ای نزدیک عدسی از کانون paraxial همدیگر را قطع می‌کنند. عدسی‌های واگرا دارای انحراف گوی مانند در جهت مخالف هستند. انحراف گوی مانند از لحاظ عملی توسط انتخاب مناسب سطوح و دستگاه‌هایی از عدسی حذف می‌شوند. و همان برای انحراف گوی مانند آینه‌ها هم صحت دارد.

Coma

 اگر یک لکه روشن روی امواج گسترده‌ای که روی محور نوری سیستم قرار ندارند تشکیل شود عکس آن دایره روشن نیست همان طوریکه در مرحله قبل هم بیان شد و شکل آنان نامتقارن فرض می‌شود. برخی اوقات این شکل، یادآور ذوزنب است گرچه نام این انحراف می‌باشد. coma به طور قابل توجهی توسط انحنای درست مشخصه‌های سیستم ضعیف می‌شود.

انحرافی که توسط اشعه های مایل محور فرعی به وجود می‌آیند

این سطوح از طریق محور سیستم نوری می‌گذرد که سطوح جنوبی نام دارد. اگر امواج استوانه‌ای شکل اشعه در این سطح صاف در یک زاویه کاملاً بزرگ با محور

دانلود انحراف اشعه

دانلود اندازه گیری بی درنگ میزان خوردگی

اندازه گیری بی درنگ میزان خوردگی

اندازه گیری بی درنگ میزان خوردگی در 28صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود اندازه گیری بی درنگ میزان خوردگی

اندازه گیری بی درنگ میزان 
دانلود اندازه گیری بی درنگ میزان خوردگی 
پاورپوینت اندازه گیری بی درنگ میزان خوردگی 
بررسی اندازه گیری بی درنگ میزان خوردگی 
تحقیق اندازه گیری بی درنگ میزان خوردگی 
مقاله بی درنگ میزان خوردگی 
پروژه دانشجویی
دانلود پاورپوینت
دانلود مقاله
دانلود پژوهش
دانلود تحقیق
دانلود پروژه
پاورپوینت	
مقاله 
پژوهش 
تحقیق
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 29 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 28

اندازه گیری بی درنگ میزان خوردگی

    
    

بیشتر روش های رایج بررسی خوردگی که توسط مهندسان مجرب خوردگی مورد استفاده قرار می گیرند در برگیرنده تجزیه و تحلیل نمونه های Coupon موجود در خط لوله هستند.

    این نمونه ها قبل از قرار گرفتن در معرض مواد موجود در فرایند، به طور دقیق وزن می شوند و وضعیت فیزیکی آنها به منظور آشکار شدن هر گونه نقص احتمالی مورد تجزیه و تحلیل قرار

می گیرد. نتایج این بررسی به عنوان مبنایی برای تعیین میزان فرسایش کلی و ناحیه ای فلز در برابر مواد موجود،‌مورد استفاده قرار می گیرند. Coupon های اضافی که در سایر موقعیت

ها قرار دارند منجر به جمع آوری حجم بیشتری از اطلاعات برای ارزیابی و دستیابی به تصویر دقیقتری از خوردگی می شوند.

    ابزارهای موجود برای ارزیابی خوردگی، اطلاعات دقیقی برای تعیین نرخ فرسایش در اختیار کارشناسان قرار می دهند. ولی این داده ها تنها برای متخصصین سودمند است و نه برای

متصدی یا مهندس سامانه های کنترل. هم اکنون فناوری ترانسمیترهای خوردگی در حال تغییر دادن این روند است.

    این ترانسمیترها شامل الگوریتم های بسیار جدید و انحصاری و نیز روش های تجزیه و تحلیل داده هستند که به طور دقیق نرخ خوردگی و خوردگی محلی (Pitting) را اندازه گیری می

کنند. آنالیز اعوجاج هارمونیک1 (HDA) برای بهبود عملکرد روش مقاومت قطبیِ خطی2 (LPR) که در صنعت از مقبولیت بالایی برخوردار است به منظور اندازه گیری میزان خوردگی به کار  می رود. برای ارتقای بیشتر عملکرد،‌ یک مقدار Stem Geary با کاربرد خاص (B-Value) را می توان در ترانسمیتر ذخیره کرده و آن را متناسب با نوع لوله و مواد موجود در فرایند به طور

دقیق تنظیم کرد.

    در طی یک چرخه اندازه گیری،‌ترانسمیترهای فرسایش، نویز الکتروشیمیایی را (ECN) از روشی جالب اندازه گیری می کنند. نتایج این اندازه گیری به همراه داده های مربوط به نرخ

خوردگی، می تواند بیان کننده میزان خوردگی محلی باشد. در پایان هر چرخه اندازه گیری، نرخ خوردگی (یا مقدار Pitting ) محاسبه شده و به صورت یک سیگنال 4-20 mA در اختیار

پرسنل کارخانه قرار داده می شود.

روش LPR مدتهاست که به عنوان یک استاندارد صنعتی در مانیتورینگ خوردگی عمومی بکار گرفته می شود. این روش بر اساس روابط Stem-Greary استوار است. این ارتباط B-Value ،

تحریک بالقوه را با جریان خوردگی اندازه گیری شده مرتبط ساخته و بدین طریق مقاومت قطبیِ را اندازه گیری می کند. سپس این اندازه گیری برای تعیین نرخ خوردگی عمومی به کار می

رود. از آنجا که استفاده از B-Value صحیح در این روش، امری بسیار مهم است این روش به تنهایی یک روش اندازه گیری غیرقابل اطمینان برای تعیین نرخ خوردگی به شمار می رود.

تجزیه و تحلیل HDA از تکامل روش LPR به دست می آید. با اعمال یک موج سینوسی فرکانس پایین به جریان اندازه گیری، مقاومت محلول خورنده از طریق تجزیه و تحلیل هارمونیکی

سیگنال های حاصله محاسبه می شود. با داشتن مقاومت قطبی و نیز مقاومت محلول، نرخ خوردگی عمومی را به طور دقیق تری می توان تعیین کرد.

در نهایت، روش ECN امکان محاسبه نرخ خوردگی محلی را فراهم می کنند. ECN ، اندازه گیری نوسانات خود به خودی تولید شده در محل اتصال محلول و فلز در حال خوردگی است. این

اندازه گیری تنها با استفاده از یک پُروبِ سه الکترودی امکان پذیر بوده و به منظور تعیین خوردگی محلی به کار می رود.

مانیتورینگ بی درنگ خوردگی

دانلود اندازه گیری بی درنگ میزان خوردگی