دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 53 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 74 |
فهرست مطالب
چکیده------------------------------------------------ 1
فصل اول
مقدمه-------------------------------------------- 2
ضرورت انجام پروژه -------------------------------- 3
طرح چند سوال-------------------------------------- 3
اهداف انجام پروژه---------------------------------- 6
تعریف واژههای کلید---------------------------------- 7
فصل دوم
php چیست؟--------------------------------------- 10
به چه دلیل از PHP استفاده می کنیم؟---------------------- 12
PHP چگونه کار می کند ؟------------------------------ 14
مقدمهای بر mysQl ---------------------------------- 17
ویژگی های اصلی mysQl----------------------------- 19
مزیت منبع باز بودن---------------------------------- 21
مقدمه بر Dream weawer----------------------------- 23
مقدمهای بر photoshop------------------------------- 25
خلاصه------------------------------------------- 25
فصل سوم
مقدمه-------------------------------------------- 26
مروری مختصر بر دستورات php------------------------ 27
نکاتی در رابطه با پایگاه بانک اطلاعات--------------------- 29
توضیح کلی بر تمام صفحات---------------------------- 33
بخش اول (کاربر) ----------------------------------- 35
1ـ1)صفحه اصلی------------------------------------ 35
2ـ1) درباره من------------------------------------- 36
3ـ1)درس----------------------------------------- 37
4ـ1)نمرات----------------------------------------- 40
5ـ1) پروژه---------------------------------------- 41
6ـ1)تماس----------------------------------------- 42
بخش دوم (مدیرسایت)-------------------------------- 46
1-2)ورود مدیر سایت--------------------------------- 46
2-2) درباره ما------------------------------------- 46
3-2) درخواست------------------------------------- 49
4-2) پروژه---------------------------------------- 51
5-2)اطلاعات صفحه اول------------------------------- 53
6-2) درس---------------------------------------- 53
7-2) ورود نمرات------------------------------------ 56
8-2) منابع و عنوان پروژه----------------------------- 58
خلاصه ------------------------------------------- 59
فصل چهارم
نتیجه گیری و پیشنهادات------------------------------- 60
پیوست الف (نحوه نصب نرم افزارهای بکار رفته و پروژه)---------- 61
پیوست ب (کد کامل صفحات وب سایت)------------------------ 69
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 96 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 60 |
طراحی سایت آموزش دانشگاه
فهرست مطالب:
مقدمه. 1
فصل اول.. 2
مقدمه: 3
PHP چیست؟ 3
به چه دلیلی از PHP استفاده میکنیم؟ 5
PHP چگونه کار میکند؟ 7
شما به چه چیزی احتیاج دارید؟ 9
فصل 2 جمع آوری اطلاعات... 10
الف: قسمتهای مختلف دانشگاه 11
پستهای سازمانی.. 11
2-3- اداره امور آموزشی.. 16
امور فنی و عمرانی.. 21
شرح وظائف امور فنی.. 21
فصل سوم- نیازمندیها 25
جداول.. 27
فصل چهارم- PHP و فرم های HTML 19. 31
ایجاد یک فرم ساده 32
استفاده از Get یا Post 34
برای افزودن مشخصه METHOP به اسکریپت خود. 35
دریافت اطلاعات از یک فرم توسط PHP. 36
برای ایجاد اسکریپتHandleform.php.. 36
وارد کردن داده ها به هنگام برنامه نویسی.. 38
برای ایجاد یک اسکریپت PHP که یک خوش آمد گویی را نمایش میدهد: 38
برای استفاده از روش GET، بدون استفاده از فرم HTML: 39
برای نسبت دادن یک مقدار به یک متغیر: 40
فصل پنجم – استفاده از رشته ها 43
مرتب کردن رشته ها 44
برای مرتب کردن یک رشته: 45
نکته. 46
پیوند زدنرشته ها 46
برای پیوند زدن دو رشته به یکدیگر، در اسکریپت خود: 47
رمز گذاری و رمز گشایی رشته ها 48
پنهان سازی و آشکار سازی داده ها 50
فصل ششم – پایگاه داده ها 52
اتصال به یک پایگاه داده و ایجاد آن.. 54
ایجاد یک جدول..56
تار جهان گستر (Word wide web) دنیای عجیبی است که تکنولوژی های مربوط به آن، اغلب بدون پشتیبانی کافی، عرضه میشوند و کاربران این تکنولوژی ها، همه روزه با واژگان جدیدی بر خورد میکنند، که باعث سر در گمی آنها میشوند.
برای نمونه میتوان به رشد نرم افزارهای open source اشاره کرد (برنامه هایی که میتوان آنها را گسترش داد و یا تغییراتی در ساختار آنها ایجاد کرد.) متداولترین این برنامه ها، سیستم عامل Unix، و به طور خاص Linux، میباشد. این برنامه ها، با وجود ثبات و پایداری و دارای یک مشکل بزرگ میباشند و آن دشوار بودن آموختن این برنامه ها میباشد. کمبود راهنمایی که به زبان ساده، این برنامه ها را به مبتدیان آموزش دهد، باعث شده است که این دسته از نرم افزارها از جایگاه واقعی خود دور نگاه داشته شوند. PHP، یکی از زبانهای اسکریپتی open source، ابزار مفیدی میباشد که تا کنون علی رغم سادگی استفاده از آن، هنوز به طور شایسته از آن استقبال نشده است.
این کتاب شما را برای آموزش زبان PHP راهنمایی خواهد کرد. به عبارت دیگر نه تنها مقدماتی از این زبان را به شما ارائه میدهد. بلکه منابعی برای دسترسی به اطلاعات پیشرفته تر را نیز معرفی میکند. با استفاده از این کتاب شما دانش کافی برای آغاز به کار ایجاد سایت های دینامیک وب توسط PHP را کسب میکنید.
PHP که در ابتدا در سال 1994 توسط Rasmus Lerdorf ایجاد شد، مخفف واژگان Personal Home Pages به حساب میآمد . با گسترش قابلیتها و موارد استفاده این زبان، PHP در معنای Hypertext Prprocessor به کار گرفته شد. (عبارت پیش پردازشگر Prprocessor بدین معنی است که PHP، اطلاعات را قبل از تبدیل به زبان HTML، پردازش میکند.
PHP یک زبان اسکریپتی سمت سرویس دهنده embeded HTML، Cross-Platform، (Server-side)
سمت سرویس دهنده بودن PHP، بدین معناست که تمام پردازشهای این زبان بر روی سرویس دهنده (server) انجام میگیرد. یک سرویس دهنده، در حقیقت یک کامپیوتر مخصوص میباشد که صفحات وب در آنجا نگهداری میشوند و از آنجا به مرورگر کاربران منتقل میشوند. چگونگی انجام این روند، در ادامه این قسمت، توضیح داده میشود (به قسمت PHP چگونه کار میکند؟ مراجعه کنید)
منظور از Cross-Platform بودن این زبان، این است که بر روی هر سیستم و با هر سیستم عاملی از قبیل O2/2، Macintosh، Windows NT،Unix، اجرا میشود. توجه کنید که منظور از این سیستم عاملهایی میباشند که بر روی سرویس دهنده نصب میشود. PHP نه تنها قابلیت اجرا بر روی هر سیستم عاملی را دارا میباشد، بلکه برای منتقل کردن برنامه های آن از یک سیستم عامل به سیستم عامل دیگر احتیاج به تغییرات اندکی خواهید داشت و حتی در بعضی از موارد، بدون احتیاج به هیچ تغییری میتوانید، یک برنامه به زبان PHP را از یک سیستم عامل به سیستم عامل دیگر منتقل کنید.
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 87 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 53 |
مقاله کامل جاوا اسکریپت
جاوااسکریپت یک زبان اسکریپتی که بوسیلة مرورگر وب تفسیر یاintepret می شود. بطور گسترده در دنیای وب مورد استفاده قرار می گیرد.این زبان توسط شرکتNetscape به وجود آمد.در ابتدا نامش Live script بودکه بعدها با حمایت شرکت Sun به نام Java scriptدرآمد.بیشتر دستورات خود را ازجاوا گـرفته است.
جاوااسکریپت دارای قابلیتهای زیادی است که در طول تحقیق ذکر شده است.
فهرست:
چکیده ...............................................................................................
1.جاوااسکریپت چیست؟ ..............................................................................
1ـ1. اصول اسکریپت نویسی در صفحات وب ................................................ .......
2ـ1. اسکریپتها و برنامه ها ...........................................................................
3ـ1. معرفی جاوااسکریپت ..........................................................................
4ـ1. قابلیتهای جاوااسکریپت ........................................................................
5ـ1.جاوااسکریپت در مقابل جاوا ...................................................................
6ـ1.چگونه جاوااسکریپت در صفحات وب قرار میگیرد؟............................................
2.خلق یک اسکریپت ................................................................................. ..
1ـ2.ابزار اسکریپت نویسی ...........................................................................
2ـ2.آغاز خلق اسکریپت .............................................................................
3. بررسی قابلیتهای جاوااسکریپت .....................................................................
1ـ3. زیباتر کردن صفحات وب به کمک جاوااسکریپت ..............................................
1ـ1ـ3 .استفاده از نوار وضعیت ......................................................................
2ـ3.کاربابرنامه های اتصالی ........................................................................
4. برنامه های جاوااسکریپت چگونه کار میکنند. ......................................................
1 ـ4. توابع درجاوااسکریپت .........................................................................
2ـ4. اشیاءدر جاوااسکریپت .........................................................................
1ـ2ـ4 . جاوااسکریپت از سه نوع شیء پشتیبانی می کند..........................................
3ـ4.کنترل حوادث ...................................................................................
4ـ4. مخفی کردن اسکریپتها از مرورگرهای قدیمی ...............................................
5. استفاده از مقادیر و ذخیره سازی آن ...............................................................
1 ـ 5. انتخاب نام برای متغییرها .....................................................................
2ـ 5. تعیین مقدار برای متغییر ها. ...................................................................
1ـ2ـ5. انواع اساسی داده ها در جاوااسکریپت ....................................................
3ـ 5. انواع داده جاوااسکریپت.....................................................................
6 . آرایه ها و رشته ها ..............................................................................
1ـ6 .خلق یک شیء String...........................................................................
2ـ7 . دستورEles ......................................................................................
8 . تکرار دستورات باکمک حلقه ها ....................................................................
1ـ 8 . حلقه های For................................................................................
2ـ 8 . حلقه های While...............................................................................
3ـ 8 . حلقه های Do...while ........................................................................
9. اشیاء درون ساخت مرورگر...........................................................................
1ـ 9 . اشیاء چیستند؟ ...................................................................................
1ـ 1ـ 9.خلق اشیاء .....................................................................................
2ـ 9 . خاصیتهای اشیاء و مقادیر........................................................................
3ـ 9 . گـرد کردن اعداد .............................................................................
4ـ 9 . خلق اعداد تصادفی ...........................................................................
5 ـ 9. کـار با تاریخها ................................................................................
10 . مدل شیئی سند (DOM)..........................................................................
1ـ 10 . درک مدل شیئی سند ........................................................................
2ـ 10 . دسترسی به تاریخچه مرورگـر .............................................................
11. خلق اشیاء اختصاصی ..............................................................................
1ـ11 . استفاده از اشیاء برای ساده کردن اسکریپتها ...............................................
2ـ11 . اختصاصی کردن اشیاء درون ساخت ........................................................
12 . پنجره ها و زیر صفحه ها ..........................................................................
1ـ 12 . کنترل پنجره ها با استفاده از اشیاء .........................................................
2ـ12 . ایجاد وقفه های زمانی .....................................................................
3ـ 12 . استفاده از اشیاء جاوا اسکریپت برای کار با زیر صفحه ها ...............................
14. دریافت اطلاعات به کمک پرسشنامه ها .........................................................
1ـ 14. اصول طراحی پرسشنامه ها درHTML ...............................................
2ـ 14 . شیءfrom در جاوااسکریپت ...........................................................
3ـ 14 . ورودیهای متن ...........................................................................
4ـ 14 . ورودیهای چند خطی متن ...............................................................
5ـ 14 . کـار با متن در پرسشنامه ها .............................................................
6ـ14 . دکمه ها ....................................................................................
7ـ 14 . مربعهای گـزینش .........................................................................
8 ـ 14 . دکـمه های رادیوئی .....................................................................
15 . تصاویر گـرافیکی و انیمیشن ....................................................................
1ـ 15 . استفاده از جاوااسکریپت برای کار با نقشه های تصویری .................................
2ـ 15 . تصاویر دینامیک در جاوااسکریپت .........................................................
16 . اسکریپتهای فرامرور گری .........................................................................
1ـ 16 . دریافت اطلاعات مرورگر ....................................................................
2ـ 16 . حل مشکل ناسازگاری مرورگرها ...........................................................
3ـ 16 . خلق یک صفحه چند منظوره ...............................................................
4ـ16 . هدایت کاربران به صفحات وب .............................................................
5ـ16 . خلق یک صفحه چند منظوره ..............................................................
17 . کـار با شیوه نامه ها ..............................................................................
1ـ 17 . معرفیHTML دینامیک ..................................................................
2ـ 17 . شیوه و ظاهرصفحات ........................................................................
3ـ17 . تعریف و استفاده از شیوه هایCSS .........................................................
4ـ 17 . تنظیم مکـان متن ............................................................................
5ـ 17 . تغییر رنگ و تصاویر زمینه ....................................................................
6ـ 17 . کـار با فوتنهـا ...............................................................................
7ـ 17 . کنترل شیوه ها بکمک جاوااسکریپت .........................................................
18 . استفاده از لایه ها برای خلق صفحات دینامیک ...................................................
1ـ 18 . لایه ها چگونه کار میکنند؟ ...................................................................
2ـ 18 . دو استاندارد برای خلق لایه ها ..............................................................
3ـ 18 . خلق لایه های CSS ........................................................................
4ـ 18 . تعریف خواص لایه ها ........................................................................
19 . استفاده از جاوااسکریپت برای توسعه یک سایت وب .............................................
1ـ 19 . خلق سند HTML ...........................................................................
2ـ 19 . استفاده از لیستهای بازشونده برای تسهیل هدایت کاربران .................................
3ـ 19 . خلق دستوراتHTML ،وایجاد ساختارداده ای ...........................................
4ـ 19 . افزودن توضیحاتی در مورد پیوندها ........................................................
5ـ 19 . استفاده از پیوندهای گـرافیکی ............................................................
20 . نتیجه ..............................................................................................
21 . خلاصه .............................................................................................
22 . فهرست منابع .....................................................................................
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 503 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 20 |
ویژوال بیسیک دبیرخانه
مقـدمـه :
استفاده از تکنولوژی نویــن و نیز بهبود روش هــای انجام کار در سیستم های اداری از جمله مهمترین علل اثربخشی تصمیمات مدیران در کسب موفقیت های سازمانی می باشد . در این راستا نرم افزار دبیرخانه با توجه به اهداف زیر طراحی گردیده است :
ایجاد نظم در گردش مکاتبات سازمانی .
ایجاد قابلیت پیگیری نامه های وارده و صادره .
دسترسی سریع و آسان به محل بایگانی مکاتبات .
تجزیه و تحلیل زمان پاسخگویی به مکاتبات .
_راه اندازی اتوماسیون اداری –ارسال مکاتبات از طریق رایانه –آموزش نحوه استفاده از رایانه.
_دریافت،ثبت و توزیع نامه ها،اسناد و مدارک
_صدور و ارسال نامه ها به مراجع ذیربط و اشخاص.
_تایپ و مقابله نامه ها و عنداللزوم تکثیر آنها و سایر اسناد .
_مراقبت در حسن جریان امور مکاتباتی .
_نگهداری سوابق با سیستم بایگانی صحیح و بایگانی راکد _امحاء اوراق با نظر کارشناسان ذیربط.
_اخذ یا مخابره مکاتبات با نمابر.
_اداره امور مربوط به تکثیر کلیه نامه ها ،اسناد و مدارک ، جزوات و نشریات و بخشنامه ها ، حفظ و نگهداری از دستگاههای چاپ و تکثیر .
_ارسال نامه ، دستورالعمل و ... به وزارتخانه ها ،ادارت و سازمانها و ضبط نامه در پروندهای متشکله .
_تعیین کلاسمان ، و انجام مکاتبات در داخل ستاد استانداری از طریق رایانه.
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 510 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 38 |
فلش 5
فصل اول: آشنائی با flash
مقدمه:
برنامهFlash محصول شرکت ماکرو مدیا چندین فن آوری قدرتمند و پیشرفته را ارائه کرده است که با استفاده از آنها میتوان مولتی مدیا کاملی را در وب ارائه کرد .Flash ، قدرتمند ، جذاب و آسان است .
اگرکمی خلاق باشید ، میتوانید چیزهای جالبی بیافرینید ودیگران را شاد وخوشحال از کاری که کرده اید ، نمائید این احساس ، ارضاء کننده است و فراموش نخواهید کرد.
دراین فصل مابه شما کمک میکنیم تا مفاهیم مقدماتی که Flash بر اساس آن کار میکند را درک کنیم بدون اینکه خیلی وارد جزئیات شویم . در نهایت به شما نشان خواهیم داد که چگونه اولین فیلم جذاب Flash را آغاز کنید و این شانسی خواهد بود برای آنکه بیشتر با این نرم افزار آشنا شوید ، اگر بخواهید .
اولین چیزی که در باز کردن ابتدائی Flash به چشم میخورد صفحه ایست که دارای قسمتهایی به شرح زیر میباشد :
در قسمت کناری سمت چپ نوار ابزار را مشاهده میکنیم که کاربرد فراوانی در فلش دارد . در کنار آن صفحه سفید رنگی را مشاهده می کنید که Stage یا محیط کاری نام دارد و اعمال اصلی وانیمیشن و در مجموع ثمره اصلی کار پروژه ما در آنجا اعمال میشود.
قسمت بعدی مربوط به مدیریت داده ها است این قسمت شما را قادر می سازد بر روی مناطق خاصی از انیمیشن بدون تاثیر گذاری بر روی دیگر مناطق کار کنید بدین طریق شما از ویرایش نمودن یا حذف اتفاقی یک شی در امان بمانید.
هر فایل در Flash دارای یک نوار Time Line و یک لایه مخصوص به خود است این نوار (Time Line) مربوط به زمان بندی فیلمها می باشد و در نهایت در کنار این پنجره ها Pannel ها را مشاهده می کنیم که ابزار کاری ما در طراحی صفحات وب است . در حقیقت Pannel ها پنجره های متحرکی هستند که با داشتن Tab های فراوان دارای پیچیدگی های خاصی اند.
فهرست مطالب :
فصل اول : آشنائی با برنامه Flash
فصل سوم : ترسیم و نقاشی
فصل چهارم : اصول وپایه ها
فصل پنجم : Shape Tweening
فصل ششم : Motion Tweening
فصل هفتم : Library & Symbol
فصل هشتم : Text در Flash
فصل نهم : Bitmap ها در Flash
فصل دهم : کلید ها
فصل یازدهم : Movie Clip
فصل دوازدهم : برنامه نویسی در Flash
فصل سیزدهم : صدا در Flash
فصل چهاردهم : ارتباط با دیگر برنامه ها