فایل ناب

سیستم همکاری در فروش فایل

فایل ناب

سیستم همکاری در فروش فایل

دانلود پاورپوینت بررسی مهارتهای ارتباطی والدین


پاورپوینت بررسی مهارتهای ارتباطی والدین

پاورپوینت مهارتهای ارتباطی والدین در 40 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

دانلود پاورپوینت بررسی مهارتهای ارتباطی والدین

دانلود پاورپوینت مهارتهای ارتباطی والدین
پاورپوینت مهارتهای ارتباطی والدین
مهارتهای ارتباطی والدین
مهارتهای ارتباطی
پاورپورینت مهارتهای ارتباطی
ارتباط والدین
پاورپوینت ارتباط والدین
پروژه
پژوهش
مقاله
جزوه
تحقیق
دانلود پروژه
دانلود پژوهش
دانلود مقاله
دانلود جزوه
دانلود تحقیق
دسته بندی روان شناسی
فرمت فایل pptx
حجم فایل 86 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 40

پاورپوینت بررسی مهارتهای ارتباطی والدین

 

هدف نهایی ارتباط:


  هدف نهایی ارتباط این است که ما بتوانیم خود را به عبارتی به صورت عامل موثر در بیاوریم که روی دیگران موثر باشیم

به بعبارتی دیگر طرفین در یک ارتباط بتوانند با یکدیگر مبادله افکار، عقاید داشته و یکدیگر را درک نمایند نتیجه اینکه هدف نهایی برقراری ارتباط رسیدن به هدفهای عالی انسانی است.


اهداف ارتباط:


.1شناخت و آگاهی از محیط اطراف خود

.2شناخت خود و دیگران

.3انتقال و بهره گیری اطلاعات، دانش و تجارب

.4رفع نیازهای روانی، اجتماعی و جسمانی

.5ادامه حیات فردی و اجتماعی

.6رشد و شکوفایی توانائیها

.7انجام مسئولیتهایی که از طرف جامعه به عهده افراد گذاشته می شود.


عناصر تشکیل دهنده ارتباط:

ارتباط فرآیندی است شامل 5 عنصر :


.1فرستنده پیام

.2گیرنده پیام

.3پیام

.4کانالهای ارتباطی

.5بازخورد


  1-فرستنده پیام (Sender): به معنای فردی که آغاز کننده و منبع ارتباط است.

  2-گیرنده پیام (Reciver): مخاطب یا فردی است که مقصود پیام است در ارتباط اهمیت گیرنده بیش از فرستنده است. زیرا اگر فرستنده پیامی را نفرستد ارتباط شروع نخواهد شد در حالیکه اگر گیرنده ، پیام را دریافت نکند ارتباط شروع اما برقرار نشده است . گیرنده و فرستنده پیام دارای 5 خصوصیت مشترک می باشند:

1-مهارتهای ارتباطی

2-گرایشها 

3-دانش

4-نظام اجتماعی

5-فرهنگ


  3پیام Singnal: پیام شامل نظر و ایده ای است که توسط فرستنده فرستاده می شود و منظور همان محتوای پیام و عناصر تشکیل دهنده آن مانند تن صدا و لحن صدا

  4-کانالهای ارتباطی Canales: وسایلی هستند که پیام ها به وسیله آنها از فرستنده به گیرنده می رسند. کانالهای ارتباطی شامل دیدن، شنیدن، لمس، بوئیدن و چشیدن است.

  5-بازخوردFeed back: پاسخی را که از طرف گیرنده پیام فرستاده می شود و فرستنده آن را دریافت می کند، بازخورد یا فیدبک می نامند. بازخورد همان اثر پیام یا رفتار معینی است که دریافت کننده تحت تاثیر پیام از خود نشان می دهد.


ارتباط کلامی:


  ساده ترین وسیله برقراری ارتباط زبان است که در آن از کلمات استفاده می شود. کلمات ابزارهایی هستند برای بیان افکار و عقاید و احساسات در بیشتر موارد عمل متقابل انسانها زبان است.


ارتباط غیر کلامی:


  تحقیقات نشان می دهد که 65% ارتباط به صورت غیر کلامی انتقال پیدا می کند .  پیامهای غیر کلامی معمولا موثرتر و بهتر از پیامهای کلامی می باشد زیرا پیامهای غیر کلامی گویایی بیشتری از کلمات دارند مانند یک لبخند ساده که نشان دهنده احساس و علاقه است و کودک در 7 سالگی معمولا ارتباط غیر کلامی را می آموزد.


انواع پیامهای غیر کلامی:


.1وضعیت بدن

.2حالت چهره

.3حالت نگاه

.4آهنگ و تن صدا

.5ظاهر فرد

.6لمس

.7سکوت

دانلود پاورپوینت بررسی مهارتهای ارتباطی والدین

دانلود انگیزه تحصیلی در دوره ابتدایی

انگیزه تحصیلی در دوره ابتدایی

مقدمه نخستین نکته ای که معلمان باید بدانند این است که انگیزش انسانی یک موضوع بسیار پیچیده است صدها روان شناس زندگی خود را صرف کرده اند تاعلت نحوه رفتار انسان راکشف کنند کوشش های آنان به موفقیت های زیادی منجرشده است امروزه مانسبت به چند دهه ی قبل اطلاعات زیادی درباره ی این موضوع داریم اما این موفقیت ها بدین معنا نیست که درک و فهم ماکامل شده اس

دانلود انگیزه تحصیلی در دوره ابتدایی

دانلود مقاله انگیزه تحصیلی در دوره ابتدایی
خرید مقاله انگیزه تحصیلی در دوره ابتدایی
خرید و دانلود مقاله انگیزه تحصیلی در دوره ابتدایی
دانلود و خرید مقاله انگیزه تحصیلی در دوره ابتدایی
دانلود رایگان مقاله انگیزه تحصیلی در دوره ابتدایی
دانلود رایگان تحقیق انگیزه تحصیلی در دوره ابتدایی
اهورا فایل
فروشگاه فایل اهورا
پروژه
پژوهش
مقاله
جزوه
دسته بندی روان شناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 152 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 50

انگیزه تحصیلی در دوره ابتدایی


  

 

مقدمه:

نخستین نکته ای که معلمان باید بدانند این است که انگیزش انسانی یک موضوع بسیار پیچیده است صدها روان شناس زندگی خود را صرف کرده اند تاعلت نحوه رفتار انسان راکشف کنند  کوشش های آنان به موفقیت های زیادی  منجرشده است امروزه مانسبت به چند دهه ی قبل اطلاعات زیادی درباره ی این موضوع داریم اما این موفقیت ها بدین معنا نیست که درک و فهم ماکامل شده است و اکنون می توانیم به این دانش جدید تمام اشکال رفتارها و نگرش های ضد باروری در مدارس کلاسها رامتوقف کنیم اگرموضوع انگیزش انسان اینقدرساده بود معلمان به حل بسیاری از مشکلاتی که با اندک انگیزش دانش آموزان قابل رفع بود فایق می آمدند بنا براین معلمانی که برای افزایش انگیزش تحصیلی دانش اموزان فعالیت می کنند باید بینش و اهدافی متعادل داشته باشئد معلمان  باید علاوه برداشتن اهدافی متعادل برای افزایش انگیزش تحصلی دانش آموزان باید آگاه باشند که مجموعه ی یکسانی از شیوه های علمی که در تمام موفقیت موثر باشند وجود ندارد.

از آنجایی که تدارک محیط های مناسب برای دانش آموزان باعث افزایش انگیزش یادگیری آنان می شود از این رو معلمان باید زمان زیادی را جهت آموختن شیوه های آماده سازی محیط مناسب برای دانش آموزان صرف کنند،زیرا این عمل بسیار پیچیده است معلمانی که با تغییر پی در پی روش های تربیتی خود سعی در ایجاد تقویت و پیشبرد انگیزش تحصیلی هستند توصیه می شود که این عمل را بتدریج انجام دهند زیرا ایجاد تغییرات پی درپی حالتی از شوک در افراد ایجاد می کند

 

انگیزه تحصیلی:

انگیزه در واقع همان نیروی محرک انسان برای انجام رفتارها و اعمال او می باشد به گونه ای که اگر فردی از انگیزه کافی برای انجام یک فعالیت برخوردار نباشد، آن کار را ترک خواهد کرد. اما انگیزه ها به دو دسته انگیزه های درونی و بیرونی تقسیم می شوند. بطور کلی زمانی که به دنبال ایجاد تغییرات پایا و مستمر هستیم و زمان کافی برای اعمال برنامه‌ها داریم کار با سیستم انگیزش درونی نتایج مفیدتری خواهد داشت. بر این اساس برنامه‌های طولانی مدت از اصول مربوط بکارگیری انگیزش درونی استفاده می‌کنند. اما در مقابل برای بدست آوردن تغییرات سریع و شدید می توان از عوامل انگیزشی بیرونی که درواقع همان مشوق های ظاهری مانند استفاده از آنچه فرد دوست دارد و از آن لذت می برد؛ استفاده کرد.
فرآیند تحصیل از عمده جریاناتی است که با سیستم انگیزشی در‌گیر است. فعالسازی و تقویت انگیزش درونی در دانش جویان اهداف مبتنی بر یادگیری آنها را برآورده خواهد ساخت و دوام و پایایی آنها را تضمین خواهد کرد. دانش جویی که دارای انگیزه های درونی قوی می باشد، نه صرفا بر مبنای کسب نمرات برتر ، جوائز و امتیازات ویژه ، بلکه بر اساس انگیزه‌های درونی خویش وارد عمل خواهد شد. غالبا افرادی که با تحمل انواع سختیها و مشقتها به دنبال رسیدن به اهداف خود هستند در واقع از انگیزش درونی خود به عنوان نیرو دهنده و تقویت کننده استفاده می‌کنند. افراد خود انگیخته یا افرادی که دارای انگیزش درونی هستند، نیاز به استفاده مداوم از انگیزشهای بیرونی ندارند. هر چند استفاده از این مشوقها آنها را فعالتر و انگیخته‌تر می‌سازد اما کاهش یا فقدان آنها چندان تاثیری در کاهش انگیزش آنها برای فعالیت و در نتیجه کاهش عملکردشان نخواهد داشت.
اما برای ایجاد انگیزه تحصیلی بهترین روش این است که پس از برطرف کردن موانع انگیزشی، همزمان به انگیزه های بیرونی و درونی پرداخت و آنها را تقویت نمود. به این ترتیب با وجود انگیزه های بیرونی فرد به سرعت نیرو بدست آورده و حرکت تحصیلی خود را آغاز خواهد نمود و تضمین و ادامه راهش نیز با بوجود آمدن انگیزه های درونی در طول زمان تضمین خواهد شد.
اما برای افزایش انگیزه تحصیل دو گام اساسی را باید برداشت، گام اول کشف و برطرف کردن عوامل بی انگیزشی است، و گام بعدی بکاربردن هم زمان راهکارهای افزایش انگیزه درونی و بیرونی. در این صورت شما خواهید توانست با یاری خداوند متعال انگیزه تحصیلی را در خود ایجاد نمایید و یا افزایش دهید.

 

فهرست

 

موضوع                                                                                                                     صفحه

مقدمه : ...............................................................................................................................5

انگیزه تحصیلی...................................................................................................................7

عوامل بی انگیزشی............................................................................................................ 8

راهکار های عملی برای افزایش انگیزه ..............................................................................9

روش های ایجاد انگیزه و ترغیب دانش آموزان به تحصیل............................................. 15

آموزش انگیزه.................................................................................................................... 24

چهل نکته........................................................................................................................... 26

درک معلمین، اولیا و دانش آموزان از این فرآیند چیست؟...............................................34

بیست راهبرد ....................................................................................................................... 41

پیامی ازیک معلّم به همکاران:............................................................................................ 44

نتیجه گیری......................................................................................................................... 47

منابع..................................................................................................................................... 50

 

دانلود انگیزه تحصیلی در دوره ابتدایی

دانلود آثار منفی طلاق بر فرزندان

آثار منفی طلاق بر فرزندان

چکیده طلاق در لغت به معنی گشودن گره و رها کردن است و در زندگی زناشویی طلاق یعنی از هم پاشیده شدن زندگی یا از بین رفتن تعادل در زندگی و پدیدار شدن رنج و عذاب برای فرزندان

دانلود آثار منفی طلاق بر فرزندان

دانلود مقاله آثار منفی طلاق بر فرزندان
خرید مقاله آثار منفی طلاق بر فرزندان
خرید و دانلود مقاله آثار منفی طلاق بر فرزندان
دانلود و خرید مقاله آثار منفی طلاق بر فرزندان
دانلود رایگان مقاله آثار منفی طلاق بر فرزندان
دانلود رایگان تحقیق آثار منفی طلاق بر فرزندان
اهورا فایل
فروشگاه فایل اهورا
پروژه
پژوهش
مقاله
جزوه
تحقیق
دانلود پروژه
دان
دسته بندی روان شناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 46 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 37

آثار منفی طلاق بر فرزندان



چکیده:

 طلاق در لغت به معنی گشودن گره و رها کردن است و در زندگی زناشویی طلاق یعنی از هم پاشیده شدن زندگی یا از بین رفتن تعادل در زندگی و پدیدار شدن رنج و عذاب برای فرزندان.

تبعات طلاق منحصربه خانواده نیست بلکه باعث متزلزل شدن جامعه نیز می شود. امروز ما شاهد روند روبه رشد این معضل اجتماعی هستیم و خانواده که اصلی ترین نهاد اجتماعی است در معرض پیامدهای ناگوار پدیده طلاق قرار دارد.

در این تحقیق سعی براین شده است نگاهی هرچند مختصر به این پدیده اجتماعی انداخته و در مورد برخی از آسیب های فردی و اجتماعی وارده از سوی آن به بحث و گفتگو بپردازیم  و با این امید که در آینده شاهد کاهش میزان طلاق و از هم پاشی کانون خانواده ها باشیم.

 

مقدمه:

ضعف بنیه فرهنگی و عدم آگاهی و پایبندی به ایمان و تقیدات مذهبی خانواده‌ها، بخصوص در میان والدین؛ به عنوان مهمترین عامل سستی روابط خانوادگی و در نتیجه افزایش طلاق در ایران اعلام شد.

معضلات اجتماعی مانند افزایش نرخ طلاق و گسترش اضطراب در میان جوانان، این روزها مورد بحث رسانه های همگانی و موضوع بسیاری از همایش ها و سمینارها در سراسر کشور قرار گرفته و بسیاری از آنها حاوی آمارهای بسیار تکان دهنده ای است.
بی تردید افزایش دامنه آفت های جامعه که باید دست اندرکاران امور تعلیم و تربیت و فرهنگ سازی کشور را به تامل و چاره اندیشی اساسی وادارد، معلولی بیش نیست. برای تجهیز و مقابله با این پدیده های ناهنجار، ابتدا باید علل و ریشه های بروز این مساله مهم را شناسایی کنیم، در غیر این صورت هر راه حلی اگرچه با صرف هزینه های زیاد، بی تاثیر خواهد ماند. به این ترتیب، درخواست طلاق هنگامی صادر می شود که هرگونه امید و تلاش برای دستیابی به کانون گرم زندگی مشترک بی پاسخ می ماند و واقعیتهایی رخ می دهد که دستیابی به آرزوها را ناممکن می سازد و آنگاه تنها راه رهایی به جدایی ختم خواهد شد. اما روانشناسان معتقدند: زندگی مجموعه ای از افتادن ها و برخاستن ها، لذت ها و تلخکامی ها، خواب ها و بیداری های هدفدار است، این که تصور کنیم همه امور باید موافق میل و خواسته ما تحقق پذیرد، تصویری اشتباه است.


اصولاً خانواده ای را نمی توان سراغ گرفت که در آن به هیچ وجه اختلاف فکر و سلیقه وجود نداشته باشد، هر انسانی ذوق و سلیقه ای مخصوص به خود دارد. اما برای دستیابی به آرامش باید این ذوق و سلیقه را به هم نزدیک کرد، زیرا انسان ها تنها در سایه توافق ها می توانند در کنار هم زندگی کنند نه اختلاف ها. از سوی دیگر، در زندگی مشترک بی اعتنایی به پیمان زندگی، خودخواهی ها و تنگ نظری ها، بی حوصلگی و بی توجهی به سرنوشت یکدیگر، اختلاف در سلیقه ها، فزون طلبی ها، تنوع جویی ها، عدم رعایت وظایف فرد است که "طلاق" را می آفریند و این پایان مشکلات نیست، بلکه سرآغاز ویرانی است و معضلات جدید را به وجود می آورد.


فهرست مطالب:

 

چکیده
    

3

مقدمه
    

4

1- طلاق چیست؟
    

5

2- ابعاد مختلف آسیب های ناشی از طلاق
    

6

1-2-  طلاق عاطفی
    

6

2-2- طلاق اقتصادی
    

7

3-2- طلاق قانونی
    

7

4-2- طلاق توافقی والدین
    

7

5-2- طلاق اجتماعی
    

7

6-2- طلاق روانی
    

7

3- بچه‌های طلاق، قربانیان ناسازگاری والدین
    

9

4- طلاق و خانواده های ایرانی
    

11

5- عوامل تهدید کننده پایداری خانواده
    

13

1-5-اختلاف فرهنگی و طبقاتی
    

13

2-5- دخالت دیگران
    

13

3-5- مسائل اقتصادی و مالی
    

13

4-5- هوسرانی و ازدواج مجدد
    

14

6-5- سوء تفاهم ها و سوء ارتباطات
    

14

7-5-  انتقام گیری و بهانه جویی
    

14

8-5- سلطه گری شوهر یا زن
    

14

6- آمار ها و اطلاعات موجود در رابطه با طلاق
    

15

1-6- بررسی وضعیت موجود طلاق
    

16

7- دیگر علل و عوامل مؤثر بر طلاق
    

17

1-7- عوامل اقتصادی مؤثر بر طلاق
    

17

2-7- عوامل شخصیتی مؤثر بر طلاق
    

18

3-7- عوامل ارتباطی بین طرفین
    

18

4-7- عوامل اجتماعی مؤثر بر طلاق
    

18

8-آثار و پیامدهای ناشی از طلاق
    

19

9-چالش ها، تهدیدها و عوامل تسهیل کننده طلاق
    

20

1-9- راهکارهای حقوقی
    

21

2-9- راهکارهای آموزشی ـ فرهنگی
    

22

3-9- راهکارهای اجرایی
    

22

سخن آخر
    

24

منابع
    

25

دانلود آثار منفی طلاق بر فرزندان

دانلود پاورپوینت بررسی افزودنی های غذایی

پاورپوینت بررسی افزودنی های غذایی

پاورپوینت افزودنی های غذایی در 36 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

دانلود پاورپوینت بررسی افزودنی های غذایی

دانلود پاورپوینت افزودنی های غذایی
پاورپوینت افزودنی های غذایی
افزودنی های غذایی
تحقیق درمورد افزودنی های غذایی
پاورپوینت افزودنی برای  غذاها
پروژه دانشجویی افزودنی های غذایی
دانلود پروژه افزودنی های غذایی
پروژه
پژوهش
مقاله
جزوه
تحقیق
دانلود پروژه
دانلود پژوهش
دانلود مقاله
دانلود جزوه
دانلود تحقیق
دسته بندی مهندسی کشاورزی
فرمت فایل pptx
حجم فایل 275 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 36

پاورپوینت بررسی افزودنی های غذایی

 

 

افزودنی های غذایی برای اهداف غذایی خاص:

•مقدمه



•در سالهای اخیر، همه مردم در جهان ((توسعه یافته)) بطور فزاینده ای نسبت به مسائل سلامتی مربوط به مواد غذایی آگاه شده اند. این امر تا حدودی به خاطر دانش افزوده ایجاد شده توسط تحقیقات کلینیکی و تا اندازه ای بخاطر انتشار این اطلاعات و اعمال نفوذ سازماندهی شده توسط گروههای محیطی و سود ویژه می باشد. بعنوان مثال از ایزو در حال حاضر به طور گسترده ای مشاهده شده است که عادات غذایی می تواند نقش مهمی در پیشگیری از امراضی همچون فشار خون بالا، هیپرلپیدی و سرطان روده ایفا کنند. در پاسخ، صنعت مواد غذایی گروهی از مواد غذایی را با عنوان مواد غذایی کاربردی یا nutra ceuticals ارائه داده است. در این طبقه بندی برخی از مواد غذایی فقط با استفاده درست از ترکیبات غذایی همچون کاهش چربی در فرآورده های کم چرب یا افزایش اشباع نشده های متعدد در نظر گرفته می شوند.

•در حالیکه سایرین ممکن است جهت ایفا نقش مثبت تری مورد ملاحظه قرار گیرند. افزودنی های غذایی بکار رفته در این گروه بعنوان موادی بدون ارزش غذایی تعریف شده اند. اما آنها جهت حفظ سلامتی و یا عمل بعنوان یک عنصر درمانی کاربرد دارند. •مواد غذایی کاربردی شرح داده شده فوق با نیازهای غذایی همه مردم در نظر گرفته می شوند. بالعکس، اقلیت هایی که به مواد غذایی ساخته شده خاص برای شرایط غذایی پزشکی ویژه آنها می توانند شناسایی شوند. چنین مواد غذایی محصولات غذایی کلینیکی entral نامیده می شوند. اگرچه معمولاً توسط نظارتهای غذایی پوشش داده می شوند. توسط مجموعه کاملی از اطلاعات کلینیکی حمایت خواهند شد. که اثر بخشی را در محیط کلینیکی اطمینان می دهد. بعنوان مثال شرایط پزشکی فنیل کتونوریا (PKU) که یک بیماری ارثی است، مبتلایان خود را بخاطر افزایش آمینواسید فنیل آلانین از بدو تولد در متابولیز موثر ناتوان می سازند. •

•رژیم غذایی معمولی برای این مبتلایان در نهایت منجر به عقب ماندگی ذهنی می شود. ازایزو محصولاتی طراحی شده اند که در آنها کل فنیل آلانین وجود ندارد. آنها ترکیباتی از هیدرولیزات های پروتئین یا آمینواسیدهای سنتزی با ویتامین ها، مواد معدنی، کربوهیدرات ها و چربیها هستند و به شدت به افزدونی های غذایی برای نیازهای تکنیکی و غذایی آنها بستگی دارند. •این فصل برای فراهم ساختن بررسی کامل تمام پیشرفت ها و مسائل در این عرصه سریع التغییر در نظر گرفته شده است. اما ترجیحاً برخی از مثالهای خاص را نشان می دهد. آن نقش منجر به مردی را مورد تاکید قرار می دهد که افزودنی های غذایی در ساختن محصولات غذایی کلینیکی و نیز شرح پیشرفت های احتمالی در آینده در این عرصه نقش دارند. سپس نقش جدیدی را دنبال می کند که افزودنی های غذایی در عرصه مواد غذایی کاربردی با توجه به عمل درمانی و مسائل نظارتی ایفای نقش می کنند. •


II. افزودنی های غذایی و تغذیه کلینیکی

•تغذیه:


•محیط نظارتی برای افزودنی های غذایی متوسط به تغییر و تحول مداوم است. تفاوت های قابل ملاحظه ای نیز در روش و شرح بین قوانین U.S و کشورهای توسعه یافته مثل اتحادیه اروپا وجود دارند. آنها موضوع بحث گسترده در هر جای این کتاب هستند. بطور کلی، افزودنی هایی که توسط قانون اتحادیه اروپا تعریف شده اند بجای کاربرد غذایی کاربرد تکنولوژی را فراهم ساخته اند. در حالیکه تحت مولفه های قانونی شرح داده شده بعنوان افزودنی ها ممکن است یک عنصر تغذیه داشته باشند. بحث طولانی مدت مربوط به وضعیت ((افزودنی)) کربوهیدرات های پیچیده برخی از تفاوتها را مورد تاکید قرار می دهد که در این متن با آنها روبرو شده ایم.


•رضایت بخشی


•کاربرد اولیه فرآورده غذایی کلینیکی عملکرد حفظ سلامت یا درمانی آن است. همچنین فوق العاده اهمیت دارد که محصول برای بهینه سازی پذیرش افرادی است که ممکن است اشتهای کاهش یافته یا میل به مواد غذایی داشته باشند. معیار طرح اصلی اطمینان یافتن از این است که تمام مکمل های غذایی و مواد مغذی مورد نیاز برای هر شرایط پزشکی خاص به سطح کاربردی آنها همانطوریکه توسط اطلاعات کلینیکی یا فیزیولوژیکی نشان داده شده است افزوده می شود. فقط هنگامی این محدودیت ها برآورده می شوند که یک تکنولوژیست بتواند با بهبود رضایت بخشی و قابل قبول بودن کلی مداخله کند. از لحاظ غذایی فرآورده های کامل برای اشتباهات زاتی متابولیسم و دامنه اختلالات روده ای معدی ممکن است شرایط پروتئینی آنها را بطور نسبی یا کلی از طریق آمینواسیدهای و یا از طریق هیدرات پروتئین فراهم سازد. آمینواسیدها خواص حسی خود را دارند، در حالیکه هیدرولیزات پروتئین غالباً طعم تلخی دارند. •

•در  یک محصول غذایی بر مبنای آمینواسید، این آمینواسیدها در محصول نامطلوب رقیق نهایی به خوبی به سطح آستانه آنها افزوده می شوند، از ایزو طعم عمدتاً‌ترکیبی از خواص حسی آنها است. خواص منحصر به فرد طعم L- اسید گلوتامیک (2) و طعم نامطلوب سولفور L- متیونین (3) و L. سیتئین (2) بر پروفیل طعم ضعیف گوشتی و غالباًآ طعم تلخ کمک می کنند. اظهار شده است که علت بعدی برای عدم رضایت مندی از محلول های رقیق آمینواسید بخاطر مرکاپتون قلیایی ضعیف تر همچون مرکاپتون های متیل مرتبط با L- متیونین می باشد (4) گنجامدن ویتامین ها و مواد معدنی نیز مشکلاتی از طریق افزودن یک نت فلزی مقاوم بوجود آورند، چنین فعل و انفعالات طعم ممکن است افزودنی باشد و حتی یکدیگر را افزایش می دهند. •


چندین روش وجود دارند که در آنها محصولی از این نوع می تواند رضایت بخش باشد. آنها شامل موارد زیر می باشند.


•افزودن طعم ها و اسیدهای غذایی

•استخراج شیمیایی، جایگزینی و تصفیه های نامطلوب آمینواسیدها

•میکروکپسولاسیون ترکیبات با طعم ناخوشایند

•افزودن بازدانده های تلخ

•افزودن طعم ها و اسیدهای غذایی:


•اکثر محصولات حاوی آمینواسید با استفاده از نت های میوه ای شیرین طعم دار می شوند. یک دلیل برای آن این است که افزودن شیرین کننده به پوشاندن و کاهش دادن نت تلخ که در این محصولات غالب است کمک می کند. یکی از بهترین شیرین کننده های طعم در بازار در حال حاضر آسپار تام می باشد. با این وجود افزودن آن ئ به فرآورده های برای فنیل کتونوریک ها بخاطر عنصر فنیل آلانین شیرین کننده ممنوع شده است. در این حالت ساکارین افزوده می شود که با نت تلخ ثانویه خود یک جایگزین کامل می باشد. همچنین بویژه در ایالات متحده با توجه به تاثیر کارسینوژنیک ساکارین بر اساس اطلاعات اولیه درباره مسمومیت حیوانی نگرانی هایی وجود دارد. شدت طعم معیار اصلی برای انتخاب طعم است. افزودن اسیدهای غذایی نیز ممکن است نقش مهمی ایفا کند. جدا از کاربرد گزارش شده طعم میوه ای افزوده (5)، اسیدهای غذایی نیز نقش محوری در بهبود رضایت مندی ایفا می کنند. چنین علتی ممکن است قابلیت آنها در CHelate کردن یونهای فلزی باشد.

دانلود پاورپوینت بررسی افزودنی های غذایی

دانلود آسیب ها و انحرافات اجتماعی

آسیب ها و انحرافات اجتماعی

مقدمه ﺍﺯ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﺍﺳﺎﺳﻲ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﭘﺎﻳﺪﺍﺭ ﻭ ﻫﻤﻪ ﺟﺎﻧﺒﻪ، ﺗﻮﺟﻪ ﻭﻳﮋﻩ ﺑﻪ ﺟﻤﻌﻴﺖ ﺟﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﻭﻳﮋﻩ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﻳﺎﻥ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻗﺸﺮ ﺻﺎﺣﺐ ﺗﻔﻜﺮ ﻭ ﺍﻧﺪﻳﺸﻪ ﺍﺳﺖ پرورش ﺍﺳﺘﻌﺪﺍﺩﻫﺎ ﻭ ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ ﻫﺎﻱ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮ ﻫﻤﺎﻫﻨﮓ ﺑﺎ ﻧﻴﺎﺯﻫﺎ ﻭ ﺗﺤﻮﻻﺕ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺯﻣﻴﻨﻪ ﺗﺤﻘﻖ ﺍﻫﺪﺍﻑ ﺗﻌﺮﻳﻒ ﺷﺪﻩ ﺁﺭﻣﺎﻧﻬﺎﻱ ﻳﻚ ﻣﻠﺖ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﺳﺎﺯﺩ

دانلود آسیب ها و انحرافات اجتماعی

دانلود مقاله آسیب ها و انحرافات اجتماعی
خرید مقاله آسیب ها و انحرافات اجتماعی
خرید و دانلود مقاله آسیب ها و انحرافات اجتماعی
دانلود و خرید مقاله آسیب ها و انحرافات اجتماعی
دانلود رایگان مقاله آسیب ها و انحرافات اجتماعی
دانلود رایگان تحقیق آسیب ها و انحرافات اجتماعی
اهورا فایل
فروشگاه فایل اهورا
پروژه
پژوهش
مقاله
جزوه
تحقیق
دانلود پروژ
دسته بندی روان شناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 22 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 11

آسیب ها و انحرافات اجتماعی

 

مقدمه:

ﺍﺯ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﺍﺳﺎﺳﻲ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﭘﺎﻳﺪﺍﺭ ﻭ ﻫﻤﻪ ﺟﺎﻧﺒﻪ، ﺗﻮﺟﻪ ﻭﻳﮋﻩ ﺑﻪ ﺟﻤﻌﻴﺖ ﺟﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﻭﻳﮋﻩ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﻳﺎﻥ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻗﺸﺮ ﺻﺎﺣﺐ ﺗﻔﻜﺮ ﻭ ﺍﻧﺪﻳﺸﻪ ﺍﺳﺖ. پرورش ﺍﺳﺘﻌﺪﺍﺩﻫﺎ ﻭ ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ ﻫﺎﻱ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮ ﻫﻤﺎﻫﻨﮓ ﺑﺎ ﻧﻴﺎﺯﻫﺎ ﻭ ﺗﺤﻮﻻﺕ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺯﻣﻴﻨﻪ ﺗﺤﻘﻖ ﺍﻫﺪﺍﻑ ﺗﻌﺮﻳﻒ ﺷﺪﻩ ﺁﺭﻣﺎﻧﻬﺎﻱ ﻳﻚ ﻣﻠﺖ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﺳﺎﺯﺩ.

ﻣﺘﺄﺳﻔﺎﻧﻪ ﺩﺭ ﺳﺎﻟﻬﺎﻱ ﺍﺧﻴﺮ ﻣﺸﻜﻼﺕ ﻋﺎﻃﻔﻲ ﻭ ﺭﻭﺍﻧﻲ ﻭ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﻳﺎﻥ ﺭﻭﻧﺪ ﺻﻌﻮﺩﻱ ﻧﮕﺮﺍﻥ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﺍﻱ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺗﺎ ﺟﺎﺋﻲ ﻛﻪ ﭘﺪﻳﺪﻩ ﻫﺎﻱ ﻧﺎﺑﻬﻨﺠﺎﺭﻱ ﻧﻈﻴﺮ ﺧﻮﺩﻛﺸﻲ، ﮔﺮﺍﻳﺶ ﺑﻪ ﺳﻮء ﻣﺼﺮﻑ ﻣﻮﺍﺩ، ﺍﻓﺖ ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ ﻭ ... ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﻮﺍﻧﻊ ﺟﺪﻱ، ﭘﻴﺸﺮﻓﺖ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺭﺍ ﺗﺤﺖ ﺗﺄﺛﻴﺮ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ ﻣﺸﻜﻼﺕ ﻣﺬﻛﻮﺭ، ﺷﻨﺎﺧﺖ ﻋﻠﻤﻲ ﻭ ﺩﻗﻴﻖ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﻳﺎﻓﺘﻪ ﻫﺎﻱ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺕ ﻭ ﭘﮋﻭﻫﺸﻬﺎﻱ ﺻﺎﺣﺒﻨﻈﺮﺍﻥ ﻭ ﺍﻧﺪﻳﺸﻤﻨﺪﺍﻥ ﺍﺟﺘﻨﺎﺏ ﻧﺎﭘﺬﻳﺮ ﺍﺳﺖ.

بیان مساله

خانواده یکی از نهادهای بنیانی جامعه انسانی است که همواره به اشکال گوناگون در طی تاریخ وجود داشته است.خانواده با کارکردها و نقش های مختلفی که بر عهده دارد در تنظیم زندگی اجتماعی انسان نقش مهمی را ایفا می کند.انسان در درون خانواده متولد می شود رشد می یابد و بسیاری از امور را در خانواده فرامیگیرد و همواره با آن سروکار دارد بنابراین مهمترین تجربیات هر انسانی که اساسی ترین عوامل شکل دهنده شخصیت محسوب می شود.

عوامل اجتماعی به عنوان موثرترین عامل در بروز و پیدایش مسئله و آسیب های اجتماعی نقش دارند. فرد خانواده و جامعه یک مثلث را تشکیل می دهند که اختلافات رفتاری در هر یک از آنها سبب ایجاد آسیب های پیدایش مسائل بسیاری در جامعه می گردد. دروغ گفتن ، ستیز و درگیری، عدم احساس مسئولیت ، انحرافات اخلاقی و عدم دلبستگی طلاق و اعتیاد را می توان از عوامل مسئله ساز در بستر جامعه و خانواده دانست.

دانلود آسیب ها و انحرافات اجتماعی